וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: סוריה לא מעוניינת בהשמדתה של ישראל

25.9.2006 / 0:19

נשיא סוריה אמר כי אם תקוותו לשלום לא תתממש "אפשר שמלחמה תהיה הפתרון היחיד". הזהיר שלא ניתן למנוע אספקת נשק לחיזבאללה

נשיא סוריה בשאר אסד אומר כי ארצו מעוניינת בשלום עם ישראל, לא בהשמדתה. בראיון לשבועון הגרמני "דר שפיגל" הזהיר אסד כי עם זאת, עמדתו האישית עלולה להשתנות אם תעלם תקוותו לשלום במזרח התיכון. "אפשר שמלחמה תהיה הפתרון היחיד", אמר.

בראיון התייחס אסד לנושא העברת הנשק לחיזבאללה, ואמר כי לא ניתן למנוע את האספקה לארגון, כל עוד הוא נהנה מתמיכה ציבורית רחבה בלבנון. "רוב הציבור בלבנון סבור כי ההתנגדות לישראל לגיטימית ולכן המשימה לאכוף אמברגו נשק היא בלתי אפשרית" לדברי אסד, הוא הציע לאירופים "לא לבזבז זמן ולהתחיל לטפל בשורש הבעיה".

אסד האשים את ארצות הברית, כי מדיניותה במזרח התיכון היא שגרמה לניסיום הפיגוע בשגרירות בדמשק לפני כשבועיים. "זו תגובה למדיניות וושינגטון בעיראק, באפגניסטן ובפלסטין", אמר. בקול ישראל דווח, כי אסד טוען כי מדיניות זו מעמיקה את הייאוש באזור.

פרץ: ישראל מוכנה להגיב לכל התגרות סורית

שר הביטחון עמיר פרץ אמר בתגובה כי הצהרות המלחמה של אסד אינן עולות בקנה אחד עם דבריו על שלום. בקול ישראל דווח כי לדברי שר הביטחון, אסד יכול להוכיח את דבריו בכך שיפסיק לתמוך בחאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, ויפסיק את העברת הנשק לחיזבאללה.

השר פרץ הוסיף כי ישראל ערוכה ומוכנה לכל תרחיש ואיום ותהיה מוכנה להגיב על כל התגרות של סוריה. עם זאת, ישראל חותרת לשלום עם כל שכניה, בכל עת שיווצרו תנאים מתאימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully