וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רמות נמוכות של עופרת מסוכנות לבריאות

23.9.2006 / 15:08

מחקר חדש קובע שגם רמות נמוכות יחסית עלולות לגרום למחלות שונות. החוקרים: יש להעריך מחדש את ההמלצות לציבור

עופרת עלולה לפגוע בבריאות גם ברמות נמוכות מאלו שהיו ידועות עד כה, קובע מחקר חדש. ארגון הבריאות העולמי ממליץ שרמת העופרת בדמם של ילדים לא תעלה על 100 מיקרוגרם. אלא שחוקרים אמריקאים מצאו שקיים סיכון גבוה לחלות גם ברמות נמוכות פי חמישה. החוקרים ממליצים להעריך מחדש את התקנים.

החוקרים מאוניברסיטת טולאן בדקו מידע על קרוב ל-14 אלף בני אדם שרמות העופרת בדמם נמדדו בשנים 1988-1994. במקביל הם בחנו את שיעורי המוות וסיבות המוות בקרב הנחקרים עד לסוף שנת 2000. הם מצאו שהסיכון למוות מסיבות שונות עלה ביחס ישיר לרמות העופרת בדם.

ב-BBC דווח, כי החוקרים השוו בין אנשים שרמת העופרת בדמם הייתה נמוכה מ-19 מיקרוגרם לבין אנשים שרמת העופרת בדמם הייתה בין 36 ל-100 מיקרגורם. הם מצאו שבקרב הנחקרים שבדמם היה שיעור גבוה יותר של עופרת, היה סיכון גבוה ברבע למות מכל סיבה, סיכון גבוה ב-55% למות ממחלות לב וכלי דם, סיכון גבוה ב-89% למות מהתקף לב, וסיכון גבוה פי 2.5 למות משבץ.

מוביל המחקר ד"ר פול מונטר אמר שהממצאים העלו שגם רמות נמוכות של 20 מיקרוגרם עופרת בדם מעלות את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. ד"ר מונטר אמר, כי השפעות המחקר על בריאות הציבור משמעותיות, מפני של38% מהמבוגרים האמריקאים יש רמות עופרת של למעלה מ-20 מיקרוגרם. "ייתכן שהרמות האלה לא נמוכות מספיק, ויש צורך בצעדים פרקטיים שיביאו להורדת שיעור העופרת בדמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully