וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: יש הזדמנות לחידוש תהליך השלום

24.9.2006 / 0:01

שר החוץ הסורי אמר כי לאחר המלחמה בלבנון נוצרה הזדמנות לטפל בבעיות האיזור, אך הזהיר ממה שיקרה אם ההזדמנות לא תנוצל

שר החוץ של סוריה וואליד אל-מועלם אמר, כי בשוך הקרבות בלבנון יש הזדמנות מסוימת לטפל בבעיות באזור ואולי לחדש את תהליך השלום מול ישראל. בקול ישראל דווח, כי בראיון לעיתון א-שרק אל-אווסט העריך מועלם כי מדובר ב"הזדמנות מצומצמת", שבהיעדר לחץ בינלאומי האיזור תעמוד בסכנה.

לדברי שר החוץ הסורי, יש לטפל בבעיות האזור ולהחיות את תהליך השלום. "אנו סבורים שאחרי המלחמה בלבנון ישנה הזדמנות. השאלה היא האם מדובר בהזדמנות גדולה? התשובה לדעתנו היא שלא מדובר בהזדמנות גדולה וכי הקהילה הבינלאומית, אם יש בידיה הנחישות והרצון, יכולה להרחיב ולהפוך זאת להזדמנות אמיתית לשלום ולטפל בבעיות האיזור על כל היבטיהן. אולם, אם היא לא תרצה לעשות זאת, בשל הלחץ הישראלי וההגמוניה האמריקאית על המצב, אני סבור שההזדמנות הזאת תאבד והאיזור יהיה נתון לכל הסכנות", אמר.

אל-מועלם, השוהה כרגע בניו יורק לרגל הכינוס של עצרת האו"ם, גינה את המדיניות האמריקאית במזרח התיכון ואמר כי מדובר במדיניות מוטעית. "המדיניות הזאת הביאה להרס שאנו רואים בעיראק, אפגניסטן ולבנון", הוא אמר. שר החוץ הסורי שב והדגיש כי ארצו דוחה את הבקשה לפרוש את כוחות יוניפי"ל בגבול בינה לבין לבנון והוסיף כי ארצו תהיה זאת שתפרוס את צבאה לאורך הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully