וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות מתונות במדדים

עומרי כהן

22.9.2006 / 23:21

שמיר אופטיקה מתממשת ב-9% לאחר זינוק שבועי של 17%. טבע מאבדת עוד 0.4% בהמשך לנפילה של 3.4% אתמול

לשוק המניות האמריקאי נגמר אמש האוויר, ומדד סטנדרד אנד פור'ס 500 נבלם פעם נוספת בניסיון לפרוץ תמיכה טכנית חזקה ברמה של 1.325 נקודות ולטפס לשיאים חדשים של יותר מחמש שנים. את הסיבה לכך, סיפק מדד פעילות הייצור של אזור פילדלפיה, אשר ירד לראשונה מאז 2003 אל מתחת לרמה של אפס נקודות, והצביע בכך על התכווצות במגזר היצרני שם. נתון זה הגביר את החשש בקרב המשקיעים, כי כלכלת ארה"ב מאטה בשיעור חד יותר ממה שהוערך עד כה.

מדד פעילות הייצור של אזור פילדלפיה נפל בספטמבר לרמה של מינוס 0.4 נקודות מ-18.5 נקודות באוגוסט. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 4.2 נקודות בלבד, אשר תצביע רק על האטה מסוימת בקצב ההתרחבות של המגזר, ולא על התכווצותו. עקב כך, התממשו אמש גם מדדי נאסד"ק ודאו ג'ונס לאחר שהתקרבו שלשום לרמות שיא ארוכות שנים, שרשמו במאי האחרון. היום יורד מדד סטנדרד אנד פור'ס 500 ב-0.1%. מדד נאסד"ק מאבד 0.4% ומדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.1%. חגיגות ראש השנה העברי עשויות להשפיע לרעה על מחזורי המסחר בשווקים. נתוני מקרו משמעותיים לא יפורסמו היום.

בשוק הסולידי, יורדת התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.018% נוספים ל-4.628% - שפל של יותר מחצי שנה. האפשרות להאטה חדה בצמיחה גררה כבר אתמול את שוק איגרות החוב בארה"ב לעליות מחירים חדות והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים נפלה ב-0.081%. במקביל, העניקו לראשונה השנה, החוזים על הריבית הפדרלית (Fed Funds futures), סיכוי להורדת הריבית עד סוף השנה. זאת, לאחר ששלשום הותיר הבנק הפדרלי את הריבית בשיעור של 5.25% בפעם השנייה ברציפות.

בשוק האנרגיה, עלה אתמול מחיר הנפט הגולמי ב-1.4% לאחר שהשלים שלשום צניחה של כ-22% בתוך כחודש וחצי, לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס. היום נסחר הזהב השחור בעלייה של 32 סנט נוספים ל-61.91 דולר לחבית.

בקרב הישראליות, נפלה אמש טבע ב-3.4% על רקע כוונת ענקית הקמעונות האמריקאית, וול מארט, להוזיל את מחיריהן של 291 תרופות למחיר של עד 4 דולרים בלבד לכל מרשם באזור טמפה ביי שבפלורידה. זאת, כאשר מחירי התרופות הגנריות נעים כיום בין 30-10 דולר לתרופה. הורדות המחירים יורחבו לשאר מדינת פלורידה בחודש ינואר, ולשאר ארה"ב במהלך שנת 2007.

לאחר פרסום ההודעה, דיווחה גם מתחרתה הגדולה של וול מארט, טרגט, כי תוזיל אף היא החל מהיום את מחיריהן של מספר תרופות גנריות הנמכרות בחנויותיה באזור טמפה ביי שבמדינת פלורידה. בוול סטריט העריכו אמש, כי להחלטתה של וול מארט תהיה השפעה שלילית על רמת המחירים בשוק הגנרי בארה"ב.

עם זאת, דן זיסקינד, המנהל הפיננסי של טבע, חלק אתמול על פרשנות זו: "זהו קשקוש. למהלך של וול-מארט אין קשור לטבע או לכל חברה פרמצבטית אחרת משום שאינו קשור למחיר שבו טבע וחברות פרמצבטיקה אחרות מוכרות את התרופות לרשתות. היום יורדת טבע עוד 0.4% ל-32.9 דולר.

שמיר אופטיקה מתממשת בירידה של 8.5% ל-9 דולרים לאחר שהשלימה אתמול זינוק שבועי של 17%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully