וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנות בחינם... ממיקרוסופט?

דידי חנוך

22.9.2006 / 14:03

מיקרוסופט מתכננת להשיק מעבד תמלילים וגליונות נתונים מקוונים בחינם. חזון אחרית הימים?

בחודשים האחרונים היה גל של אתרים שמציעים עיבוד תמלילים וניהול גליונות נתונים אלקטרוניים באופן מקוון ובחינם. המפורסמים ביותר היו אלה של גוגל. אבל כפי שסקרנו כאן בהרחבה, היו עוד רבים אחרים, כולל ערכת התוכנות המקוונות של זוהו, שכוללת פחות או יותר כל מה שיש באופיס - אבל ברשת ובחינם.

עכשיו הגיעה התגובה הבלתי נמנעת של מיקרוסופט. BBC מדווח שהחברה תציע תוכנות מקוונות חינמיות שיתבססו ככל הנראה על Works, האחות הזולה של אופיס. התוכנות החדשות ייתמכו על ידי פרסומות, ומיקרוסופט מקווה שהמודל העסקי הזה יאפשר לה להתמודד עם התוכנות המקוונות החדשות וכן עם אופן אופיס החינמית.

סביר להניח שהתוכנות החדשות ייכללו במיקרוסופט לייב, סוויטת השירותים המקוונים של מיקרוסופט שנראית מרשימה יותר עם כל השקה נוספת. בראיון לרויטרס נאמר שהחברה שוקלת אמצעי הפצה ותשלום חדשים לתוכנות שלהם.

פרשנות

נראה ששילוב של שני גורמים השפיע על החלטתה של מיקרוסופט להציע את השירותים האלה: כפי שציינו, יש יותר ויותר תחרות חינמית מצד אתרים קטנים וגדולים כאחד. כמו כן, מעבר לשוק העסקי - בו היא עדיין דומיננטית - יותר ויותר אנשים מורידים את תוכנות אופיס באופן פירטי.

נראה שבעבור אנשים רבים הבחירה כיום היא בין הורדה פירטית של התוכנות של מיקרוסופט לבין שימוש חינמי חוקי במתחרות של מיקרוסופט. השירותים החדשים שלה יאפשרו למיקרוסופט להציע חלופה חינמית משלה למתחרים.

זהו כיוון שאנו תומכים בו במאת האחוזים. כתבנו שוב ושוב שהדרך להילחם בפירטיות, בין אם בתחום המדיה ובין אם בתחום התוכנות, היא להציע שירות טוב יותר ומשתלם יותר. המציאות הוכיחה שוב ושוב ושוב ושוב שתביעות לא עובדות כאמצעי להילחם בפירטיות של אזרחים פרטיים. כשחברות ענק תובעות אזרחים פרטיים, הן מאבדות את התמיכה של הלקוחות הפוטנציאליים שלהן ורק מזינות את תחושת "הם נגדנו" שמספקת את ההצדקה המוסרית - הבעייתית, יש לומר - להוריד תוכנות ומדיה באופן פירטי.

נחכה ונראה כמה מוצלח יהיה השירות החדש, והאם הוא יספק חלופה אמיתית למשתמשים פרטיים. אם לשפוט על סמך תוכנות כגון Microsoft Writer, תוכנת עדכון הבלוגים החדשה של מיקרוסופט, יש בסיס לאופטימיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully