וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום אוויר מגדיל הסיכוי ללקות בשבץ

22.9.2006 / 5:20

מחקר חדש מראה כי השילוב בין מזג אוויר חם לריכוז חלקיקים גבוה באוויר, מגדיל הסיכוי למות משבץ, אף אם החשיפה אורכת שעה בלבד

חשיפה לאוויר מזוהם עלולה להגדיל את הסיכוי לשבץ, כך מגלה מחקר חדש שנערך ביפן. על פי המחקר, הסיכוי למות משבץ קשור לחשיפה לרמות גבוהות של זיהום באוויר, ולעיתים חשיפה של שעה אחת בלבד לאוויר מזוהם עלולה להביא לתוצאות דרסטיות. לכן, מציעים החוקרים, כי קביעת התקנים לזיהום אוויר תבוסס על מדידות מדי שעה, ולא רק על פי ממוצעים של 24 שעות.

ד"ר שין ימאזקי מאוניברסיטת קיוטו ועמיתיו אספו מידע מ-13 ערים גדולות ביפן על ריכוז החלקיקים הרלוונטיים באוויר, מזג אוויר ושאר מאפייני זיהום אוויר, החל מינואר 1990 ועד דצמבר 1994. במהלך התקופה הזו מתו יותר מ-60 אלף בני אדם בגיל 65 ומעלה כתוצאה מסוגים שונים של שבץ.

תוצאות מחקרם מראות כי הסיכוי ללקות בשבץ איסכמי עלה במזג אוויר חם ואילו הסיכי ללקות בשבץ דימומי עלה במזג אוויר קר. חשוב מכך, אומרים החוקרים, במחקר התגלה כי במזג אוויר חם חשיפה למשך שעה אחת לריכוז חלקיקים גבוה באוויר הגדילה גם את הסיכוי ללקות בשבץ דימומי.

במחקר מדגישים החוקרים כי פעמים רבות התגלה שביממות בהן ממוצע החלקיקים באוויר היה בתחום המותר, היו שעות בודדות בהן עלה שיעור החלקיקים באוויר על המותר. החוקרים מציעים כי אם קביעת סטנדרט של זיהום לפי שעה אינו אפשרי, יש לקבוע תקן חמור יותר של ממצעי הזיהום מדי 24 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully