וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פשרה בניסוח החוק לחקירת חשודים בטרור

22.9.2006 / 4:39

לאחר ימים ארוכים של דיונים עם מתנגדיו מהמפלגה הרפובליקנית, שטענו שהחוק עלול לאפשר להתעללות, הסכימו הצדדים על ניסוח חדש

נשיא ארה"ב גורג' בוש נכנע היום ללחץ שהפעילו עליו סנאטורים רפובליקנים, ושינה את החוק העוסק בנהלי חקירת חשודים בפעילות טרור. מבקרי הנוסח הראשוני של החוק טענו כי הוא עלול לתת לגיטימציה חוקית ליחס בלתי הולם לחשודים, משפטים לא הוגנים ואף להתעללות. העסקה בין הבית הלבן לבין שלושת הסנאטורים המרכזיים שהתנגדו לחוק, ג'ון וורנר, ג'ון מק'קיין ולינדזי גרהאם, הביאה לסיום ימים של דיונים וסללה את הדרך עבור הקונגרס לאשר את החקיקה המסדירה את נהלי המשפט של זרים הכלואים בכלא במפרץ גואנטנמו בקובה.

לדברי הסנאטור גרהאם הפשרה יצרה "תוכנית שמגשימה את שאיפות הנשיא מבלי להפר את אמנת ז'נבה, לה אנו מחויבים". הנשיא בוש הילל את החוק החדש ואמר כי הוא יאפשר ל-CIA לממש את המדיניות שהפכה הכרחית אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר. "אני שמח לבשר שהחוק משמר את הכלי היעיל ביותר להגנה על אמריקה ולסיכול פיגועי טרור שבידינו, והוא חקירת הטרוריסטים המסוכנים ביותר בעולם ושחיפת סודותיהם על ידי ה-CIA", אמר בוש.

הפשרה מסיימת פרשה מביכה ביותר עבור בוש, שנתקל ביוני בהתנגדות בית המשפט העליון לתוכנית החקירה הראשונית שלו, שלא תאמה את חוקת ארה"ב, ולאחר מכן במרד במפלגתו שלו עם הצגת נוסח החוק הראשוני שנועד לפתור את הבעיה. התנגדות הסנאטורים הרפובליקנים פגמה בניסיון של ממשל בוש להיראות כיעיל יותר בשמירה על הביטחון הלאומי מאשר הדמוקרטים לקראת בחירות האמצע בקונגרס, המתוכננות לנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully