וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני נעדרה מדיון מיוחד של שרי חוץ במועה"ב

22.9.2006 / 3:22

בדיון בסכסוך הישראלי-פלסטיני, נכחו שרי חוץ ערביים, שרת החוץ האמריקאית ומזכ"ל האו"ם. ישראל יוצגה ע"י השגריר באו"ם

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה אמש דיון נדיר של שרי חוץ ערבים, שעסק בסכסוך הישראלי-פלסטיני, בהשתפות שרת החוץ של ארה"ב קונדוליזה רייס, שרת החוץ של בריטניה מרגרט בקט, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ומזכ"ל האום קופי ענאן. שרת החוץ ציפי לבני נעדרה מהפגישה, אותה יזמו שרי החוץ של מדינות ערב, ואת ישראל ייצג בה שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן. לדברי גורמים בישראל, לדיון לא הייתה חשיבות מדינית.

שרי החוץ הערבים דחקו במועצת הביטחון להתערב בסכסוך הישראלי-פלסטיני, אולם השגריר גילרמן התנגד בטענה שישנם מספיק גורמים חיצוניים המטפלים בסוגייה. ארה"ב תמכה בעמדת ישראל ומנעה הודעת סיכום של המועצה מחשש לגינוי ישראל.

במהלך הדיון ענאן אמר כי "הכשלון המתמשך שלנו בפתרון המשבר בין ישראל והפלסטינים מעלה את שאלת הלגיטימיות והאפקטיביות של המועצה הזו". שר החוץ של בחריין, השייח חאלד בין אחמד אל-חליפה, אמר כי "יש לנו הזדמנות טובה להשיג שלום ואל לנו לתת לה לחמוק מידינו". הוא הציע נשא ומתן עם ישראל המבוסס על נסיגה של ישראל לגבולות 1967, פתרון בעיית הפליטים הפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. גילרמן דחה את הצעתו ואמר כי כל משא ומתן עם מדינות ערב מותנה תחילה בהשבת החיילים החטופים ובהפסקת האלימות.

אבו מאזן: ממשלת אחדות תכבד ההסכמים

מוקדם יותר קיימה לבני פגישה עם ענאן, והשניים דנו בגורל חיילי צה"ל החטופים אלדד רגב, אודי גולדווסר וגלעד שליט, וביחסים הדיפלומטים בין ישראל לרשות הפלסטינית.

במסיבת עיתונאים לפני הדיון במועצת הביטחון קרא יו"ר הרשות אבו מאזן למועצה להקים מנגנון יעיל שיסייע להחיות את מפת הדרכים. מוקדם יותר נפגש אבו מאזן עם המשנה לראש הממשלה שמעון פרס ואמר לו כי ממשלת אחדות פלסטינית תכבד את כל ההסכמים שנחתמו עם ישראל, ובמיוחד את הסכם אוסלו. עם זאת, הדגיש פרס כי אולמרט לא ייפגש עם יו"ר הרשות לפני שממשלת חמאס תכיר בישראל ובהסכמים החתומים עמה, ולפני שישוחרר החייל השבוי, גלעד שליט.

מנגד, קרא היום שר החוץ הפלסטיני מחמוד א-זהאר למצרים שלא לשחרר את שליט בלא הסכמת הפלסטינים. במפגש בעזה עם משפחות אסירים פלסטינים הדגיש א-זהאר כי שליט ישוחרר בד בבד לשחרור האסירים הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully