וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

אסף רותם

21.9.2006 / 23:53

גל העליות האחרון בוול סטריט נעצר היום. ירידות לטבע על רקע כוונת וול מארט להוזיל את מחיריהן של 300 תרופות

גל העליות האחרון בוול סטריט, שהתרחש במקביל להותרת הריבית בארה"ב על כנה, נתקל היום במחסום המציאות הכלכלית המתקררת בארה"ב. ממרחק נגיעה ברמות שיא של יותר מחמש שנים, התממשו המדדים, לאחר שמדד פעילות הייצור של אזור פילדלפיה הצביע על ירידה בפעילות הכלכלית - לראשונה מאז שנת 2003. בתגובה, ירד מדד S&P 500 ב-0.5%; מדד נאסד"ק איבד 0.7% ל-2,237 נקודות; ומדד דאו ג'ונס ירד אף הוא ב-0.7% ל-11,532 נקודות.

ההאטה הכלכלית תדלקה את הציפיות להורדה מוקדמת של הריבית בארה"ב, כאשר החוזים על הריבית הפדרלית כבר מעניקים הסתברות של 13% להורדת הריבית ל-5% עוד השנה. בתגובה, נפלה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.081% ל-4.65%, שפל של חצי שנה.

מדד פעילות הייצור של אזור פילדלפיה צנח אל מתחת לאפס, דבר המצביע על ירידה בפעילות, לראשונה מאז שנת 2003 - כך מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. המדד נפל לרמה של מינוס 0.4 לעומת רמה של 18.5 באוגוסט. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה בלבד של המדד לרמה חיובית של 14.3.

נתון מקביל על האטה בכלכלת ארצות הברית הצביע על עלייה מפתיעה במספר התביעות החדשות בארצות הברית. 318 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה הוגשו בשבוע שעבר בארצות הברית, גבוה ב-7,000 ממספר התביעות שהוגשו שבוע קודם לכן. בוול סטריט ציפו דווקא לירידה של 1,000 תביעות חדשות.

גם נתוני מדד המדדים המובילים, תמכו בחששות ההאטה. המדד ירד באוגוסט ב-0.2% בהמשך לירידה של 0.1% ביולי והיה בטווח הציפיות לציפיות.

עלייה במחירי הנפט

אתמול החליטה ועדת השוק הפתוח הפדרלית (FOMC) לשמור על הריבית קצרת הטווח בארה"ב ברמה של 5.25%. "ההתמתנות בצמיחה הכלכלית נראית כממשיכה, ומשקפת בחלקה התקררות בשוק הדיור", נכתב בדברי ההסבר להחלטה. "אף על פי כן, הוועדה קובעת כי קיימים כמה סיכונים אינפלציוניים. השיעור והתזמון של כל ייצוב נוסף, אשר ייתכן שיידרש לאור סיכונים אלו, יהיה תלוי בהתפתחות תחזיות האינפלציה והצמיחה הכלכלית, כפי שירמזו הנתונים הקרובים", ציינה הוועדה.

בשוק האנרגיה עלה מחיר הנפט ב-85 סנט ל-61.59 דולר לחבית, לאחר שאתמול השלים זה צניחה של כ-22% בתוך כחודש וחצי, לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס.

בקרב הישראליות נפלה טבע 3.4% ל-33 דולר, על רקע כוונת ענקית הקמעונאות האמריקאית, וול מארט, להוזיל את מחיריהן של 300 תרופות למחיר של עד 4 דולרים בלבד לכל מרשם. זאת, כאשר מחירי התרופות הגנריות נעים כיום בין 10 דולרים ל-30 דולרים לתרופה. על פי העיתון, צפויה הרשת להודיע על התוכנית היום. דובר וול מארט סירב להגיב לידיעה. בשלב זה, מתכננת הרשת לבצע את התוכנית בפלורידה, אך יתכן כי תפעיל את התוכנית בכל ארה"ב בהמשך.

סיליקום הודיעה אתמול בערב על השקת קו מוצרים חדש, המלווה בהזמנה מחברת האבטחה הישראלית, צ’ק פוינט. האחרונה היא לקוחה של סיליקום מזה שנה לפחות, אולם זו הפעם הראשונה שסיליקום מפרסמת באופן רשמי את שמה. סיליקום מתמחה בגלגולה הנוכחי, בכרטיסי חומרה המשמשים כמעקפים בין שרתים שונים. מניית סיליקום זינקה בתגובה ב-8.1% ל-6.2 דולרים. צ'ק פוינט הוסיפה 1.4% ל-19.8 דולר.

חברת התוכנה אטיוניטי ננעלה ללא שינוי, על אף שהגדילה את הגיוס שתיכננה מ-5 מיליון דולר ל-6 מיליון דולר. בגיוס משתתפת גם בעלי השליטה בחברה - היו"ר שמעון אלון, הדירקטור רון צוקרמן, והמנכ"ל אקי רטנר - שיזרימו לחברה 1.5 מיליון דולר. הגיוס נועד להגדיל את ההון העצמי של החברה בכדי לעמוד בדרישות הרישום למסחר ברשימת נאסד"ק גלובל מרקטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully