וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק רבע מהאמריקאים מרוצים מהקונגרס

21.9.2006 / 20:19

בסקר שערך הניו יורק טיימס אמרו רוב הנשאלים שחברי הקונגרס לא עושים את עבודתם. שיעור התמיכה בבוש לא השתנה משמעותית

שבעה שבועות לפני בחירות אמצע הקדנציה לקונגרס, הציבור האמריקאי אוחז בדיעה שלילית ביותר כלפי נציגיו. מסקר שערך ה"ניו יורק טיימס", עולה כי רבים לא שבעי רצון מהאופן שבו חברי הקונגרס ממלאים את תפקידם ולא חושבים שמגיע להם להבחר מחדש.

אחוז גבוה מהנשאלים אמר כי חברי הקונגרס מחוייבים מדי לאינטרסים מיוחדים, ואינם מבינים את הצרכים ואת הבעיות של האמריקאי הממוצע. שני שליש אמרו שהקונגרס השיג פחות מהצפוי בכהונה בת שנתיים. רובם אמרו שהם לא יכולים למנות אפילו חקיקה משמעותית אחת של הקונגרס בתקופת הכהונה הזו. רק רבע אמרו כי הם רואים בחיוב את האופן שבו ממלא הקונגרס את תפקידו.

הקונגרס נשלט כיום על ידי [[המפלגה הרפובליקנית]], שתנסה לשמר את המצב, אך לא ברור אם זה יהיה אפשרי לאור התוצאות הקשות של הסקר. 77% מהנשאלים – 65% מהם רפובליקנים – אמרו שרוב חברי הקונגרס לא עשו עבודה טובה מספיק כדי שיהיו ראויים לבחירה מחדש, וכי הגיע הזמן לתת סיכוי לאנשים חדשים. זהו השיעור הגבוה ביותר של נשאלים שעונים כך מאז סתיו 94. כשנשאלו ספציפית לגבי הנציגים שהם בחרו, אמרו 39% כי הם ראויים להבחר מחדש, לעומת 48% שאמרו שיש צורך בפנים חדשות.

שיעור התמיכה בנשיא בוש עומד על 37%, בדומה לסקר הקודם שנערך באוגוסט. 54% אמרו שהם תומכים באופן שבו בוש מנהל את המלחמה בטרור. לגבי המלחמה בעיראק, הסקר גילה עלייה בשיעור התמיכה באפן שבו בוש מנהל אותה – 36% לעומת 30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully