וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנות מאסר לצעיר שרצח את אימו

21.9.2006 / 15:25

יבגני סלסטיחין דקר את אימו בשנתה כי לא קנתה לו מחשב חדש. בתגובה לגזר הדין אמר: הלוואי שיכולתי להחזיר את הגלגל לאחור

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום 25 שנות מאסר בפועל על יבגני סלסטיחין, בן 20, שהודה ברצח אימו לפני כשנה וחצי. בית המשפט גזר את העונש במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, בשל הפרעות נפשיות קשות מהן סובל הנאשם.

מכתב האישום עולה כי סלסטיחין ביקש מאימו שתרכוש לו מחשב חדש כאשר סירבה האם לבקשתו, דקר אותה בנה מספר פעמים בעת שישנה במיטתה, והרג אותה. העונש הקבוע בחוק על רצח הוא מאסר עולם, אולם לטענת באי כוחו של הנאשם, ההפרעות הנפשיות של סלסטיחין הן שגרמו לו לבצע את המעשה ולכן הן מהוות נסיבות מקילות.

סניגורו של סלסטיחין עו"ד יעקב שקלאר הסביר כי "הסוגייה הייתה לא המעשה אלא העושה. כשבדקנו את הנאשם עלו מגוון מופרעויות שאף אחת מהן לא הגיעה למדרגה של מחלת הפוטרת מאחריות פלילית". מצבו הנפשי של הנאשם היה מסובך וקשה, ההגנה טענה כי "אימו הייתה כל עולמו והאדם היחיד שדאג לו", ובתביעה הסכימו כי ברצח האם נפגע גם הנאשם, וזאת משום שהוא פעל בניגוד לאינטרסים שלו.

השופטים שיבחו את החלטת הצדדים להגיע לעסקת טיעון וכתבו בפסק הדין: "מדובר באדם שנפל בין הכיסאות, במובן זה שאיננו בריא נפשית". לאחר הקראת גזר דינו אמר סלסטיחין כי הוא "מצטער שאינו יכול להחזיר את הגלגל לאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully