וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בקריה בתל אביב

5.8.2001 / 12:38

10 אנשים נפצעו קל; מחבל פלסטיני ירה לעבר קבוצת חיילים שעמדו ליד קניון עזריאלי; חיילים ירו לעבר מכוניתו ופצעו אותו קשה; בן-אליעזר: אני מוכן להיפגש עם ערפאת - כבר מחר

פיגוע ירי בקריה בתל אביב. 12 אנשים - שמונה חיילים, סטודנט, עובד זר ומחבל פלסטיני - נפצעו. המחבל, שהגיע במכונית מסוג דייהו מכיוון רחוב דיזנגוף, פתח באש מרובה אם-16 לעבר עוברים ושבים ברחוב קפלן סמוך לקניון עזריאלי. מצבם של רוב הנפגעים קל. הם פונו לבית החולים איכילוב בעיר, כשהם סובלים מפגיעות בגפיים.

לאחר הירי ניסה המחבל להימלט upbv לדרך פתח תקווה. שוטר משטרת התנועה חסם את דרכו וירה לעברו. קצין צה"לף סגן ארז, פתח באש גם הוא, והמחבל נפצע מהירי. המחבל איבד שליטה על הרכב, נתקל בעמוד תאורה ונעצר. כוחות הביטחון לכדו את המחבל והוא הועבר לטיפול בבית החולים איכילוב בתל-אביב, ומצבו מוגדר קשה, לאחר שנפגע בראשו. כעת הוא מחוסר הכרה, ואין אפשרות לחקור אותו.

כוחות משטרה רבים הגיעו למקום וביצעו סריקות בשל החשש כי באזור נמצאים מפגעים נוספים, שסייעו למחבל. הסריקות העלו כי הוא פעל לבדו וכי לא היו לו שותפים. צומת קפלן-דרך פ"ת, שנסגר למשך כשעתיים, נפתח מחדש לתנועה בשעות הצהריים.

"לא מדובר בדפוס חדש של פיגועים"

מפקד מחוז תל-אביב במשטרת ישראל, ניצב יוסי סדבון, אמר בתגובה לפיגוע, כי מדובר באירוע חריג וחמור, והוסיף כי מהירות התגובה של המשטרה מנעה תוצאה חמורה. לדבריו, שוטר של משטרת התנועה מרחב ירקון חסם את דרכו של המחבל, וירה לעברו, וכתוצאה מכך המחבל נפגע ונעצר.

סדבון מסר כי המשטרה מבצעת כעת סריקות כדי לוודא שמדובר במחבל אחד בלבד. "לא מדובר בדפוס חדש של פיגועים", אמר סדבון בתשובה לשאלות כתבים, אך הוסיף כי העובדה שהמחבל הגיע לרחוב מרכזי סמוך לקריה באמצע היום, ביצע ירי וניסה להימלט, מעידה על "תעוזה רבה" מצדו. לדבריו, המחבל הוא ככל הנראה תושב מזרח-ירושלים, כבן 30. עוד נמסר כי המחבל נשוי ולו שלושה ילדים.

שר הביטחון, בנימין בן-אליעזר, אמר כי מדובר באירוע חמור: "לא ניתן להגיע ככה לשלום". "למרות זאת", הוסיף בן-אליעזר,"הדרך להגיע לשלום אינה צבאית, וכבר מחר בבוקר אני מוכן להיפגש עם ערפאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully