וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסטיק Must - המהלך השיווקי הטוב בשנים האחרונות

איילה צורף

20.9.2006 / 21:14

עוד זכו בקטגוריות השונות בתחרות האפי - תחרות השיווק האפקטיווי: כפר המוזיקה של קוקה קולה, אור ירוק ויוניליוור


הזוכה המרכזית בתחרות האפי השנה היא שטראוס-עלית. החברה קטפה את הפרס החשוב ביותר בתחרות, האפי פלטינום, על המהלך השיווקי הטוב של השנים האחרונות בבניית המותג MUST בתחום המסטיקים והסוכריות. החברה זכתה בשני פרסים נוספים, במקום הראשון בקטגוריות שונות, וסך הכל, מתוך שבע מדליות זהב המחולקות בתחרות, היא זכתה בשלוש. שטראוס-עלית זכתה גם בפרס הגראנד אפי - המהלך השיווקי הטוב של השנה, עבור החדרת משקה הבוקר במותג דנונה.

האם יש קשר להיותה של עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס-עלית, גם יו"ר התחרות? מארגני האפי, בראשם חן יצחקי, העומד בראש המי"ל, (המרכז הישראלי לניהול), מתחייבים כי לעפרה שטראוס לא היתה נוכחות במהלכי השיפוט, והיא לא היתה מעורבת בהם במישרין או בעקיפין.

אחד המהלכים השיווקיים הבולטים שנערכו בישראל בשנים האחרונות זכה במקום הראשון בקטגוריית מוצרי צריכה שאינם מתכלים: כפר המוזיקה של קוקה קולה. המהלך אף היה מועמד לפרס האפי פלטינום - המהלך השיווקי הטוב של השנים האחרונות.

כפר המוסיקה של קוקה קולה, של החברה המרכזית למשקאות קלים (חברת הקד"מ פרומרקט ומשרד הפרסום דחף), הוא אירוע הדגל של המותג קוקה קולה. בחברה החליטו להתמודד עם השחיקה במעמד המותג בקרב צעירים, באמצעות החיבור שלו אליהם על בסיס מוסיקה ופאן.

לשם כך היא עורכת אחת לשנה, זוהי השנה השלישית, אירוע גדול בן 10 ימים, ובו אווירה צעירה, מופעים ואטרקציות לבני נוער. המיקום שנבחר הוא חוף ניצנים, שאחת לשנה נצבע אדום, צבעו של המשקה השחור. קוקה קולה היתה צריכה להחזיר את ה"וואו" לליבם של בני הנוער, וזאת היתה הדרך הנכונה לעשות זאת. לכפר המוסיקה מגיעים מדי שנה למעלה מ-100 אלף בני נוער. ובחברה הצליחו למקסם את האפקט על ידי פעילות פרסום ושיווק מחוץ לכפר, שמעבירה את המסר גם אל אלו שלא היו שם.

במקום השני בקטגוריה, זכה מהלך השקת תת המותג שופרסל דיל (גיתם). במקום השלישי - החדרת תמי בר למגזר הפרטי בישראל, של תמי 4 (אדלר-חומסקי).

"הארץ" מקום ראשון בשיווק בענף הפיננסים

במקום הראשון בקטגוריית פיננסים, שירותים תקשורת ומחשוב זכה עיתון "הארץ", עבור השקת העיתון הכלכלי "TheMarker" (מקאן אריקסון). במקום השני בקטגוריה, הגיע מהלך סלקום ווליום (מקאן אריקסון); במקום השלישי - השקת אקטיב של כאל (גלר-נסיס).

ה-axe של יוניליוור (עם ראובני-פרידן) זכה במקום הראשון בקטגוריית מוצרי צריכה שאינם מזון. axe הוא הכניסה הראשונה של החברה לשוק הדיאודורנטים לגברים. עד לכניסתה של החברה לתחום, עיקר הפעילות היה על בסיס דיאודורנט סטיק, והוא נשלט על ידי ספיד סטיק וג'ילט. (שניהם היו של שסטוביץ' באותה תקופה וכעת עברו לידי פרוקטר & גמבל, ועדיין שולטים בשוק). ההצלחה של ה-axe מתמקדת ביכולת להסיט קהל גברי להשתמש בדיאודורנט ספריי, על חשבון הסטיק. כמו כן הצליח המותג לבסס את עצמו בקרב קהל צעיר יותר, (13-25) שעד להגעתו של אקס, עיקר הפעילות השיווקית בתחום התרכזה בקהלים מעט מבוגרים יותר, 18 ומעלה.

מבחינת יעדים, הציבה יוניליוור לעצמה יעדים של 17% משוק הדיאודורנטים הגברי. בפועל, היא הצליחה להגיע בשיאו של המהלך ל-13%, אך הביאה לגידול של 17% במכירות של כלל שוק הדיאודורנטים ולגרוף אליה חלק מהמכירות הללו.

למקום השני בקטגוריה הזו הגיע המהלך "את הכי יפה כשנוח לך", של טבע נאות (ראובני-פרידן). במקום השלישי נמצא "שמנו את כל הלב במולט", של חוגלה קימברלי (גיתם).

במקום הראשון בקטגוריית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית, זכה המהלך של עמותת אור ירוק - "זה לא גורל, זה מחדל" (אדלר-חומסקי & ורשבסקי) למלחמה בתאונות דרכים. על רקע הגידול המשמעותי בכמות תאונות הדרכים בשנים האחרונות, תוך כדי כך שהמהלכים שמבצעת הממשלה בנושא הולכים ופוחתים, ניסתה עמותת אור ירוק, ובראשה המיליונר אבי נאור, להביא לשינוי. המטרה - לגרום לממשלה לפעול ביתר שאת בתחום. האמצעי - לחץ ציבורי.

באמצעות פרסום ויחסי ציבור הצליחה העמותה לאסוף בתוך שלושה חודשים, מיליון ומאתיים חתימות של אזרחי ישראל (200 אלף מעל ליעד שהוגדר). היות שמדובר באוכלוסייה הבוגרת (המונה כ-3.5 מיליון איש), ניתן לומר כי 1 מכל 3 אנשים חתם על העצומה. לשם ההשוואה - העצומה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדינה, לפני עצומת אור ירוק, הצליחה להגיע לכ-250 אלף חתימות בלבד. הנושא עלה על סדר היום בצורה חדה ובולטת יותר והלחץ על מקבלי ההחלטות גובר.

במקום השני בקטגוריה: פרויקט "בבית ביחד" של הסוכנות היהודית (גיתם) ובמקום השלישי - מאבק מורי ישראל לרפורמה מוסכמת בחינוך של הסתדרות המורים בישראל (גיתם).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully