וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סודן מאשים את ישראל בבעיות מדינתו

20.9.2006 / 11:55

עומר חוסיין אל בשיר אמר כי לעולם לא ירשה לאו"ם לדרוך בדארפור, ואמר כי המערב מחליש את מדינות האזור כדי להגן על ישראל

נשיא סודן אמר כי מדינתו לעולם לא תרשה לכוח שמירת השלום של האו"ם להיכנס לדארפור, והאשים את המערב כי ברצונו לבתר את המדינה כדי לעזור לישראל. הנשיא עומר חוסיין אל בשיר אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כי נראה שיש תוכנית לשרטט מחדש את גבולות האזור, בייחוד לאחר הפלישה לעיראק.

לטענת אל בשיר, המטרה העיקרית היא הגנה על ביטחונה של ישראל. לדבריו, על "כל מדינה באזור להיות מוחלשת כדי להגן על הישראלים ולהבטיח את ביטחון ישראל". אל בשיר הגיב גם למפגנים ברחבי העולם הקוראים לשלום בדארפור שהתקיימו ביום ראשון, ואמר כי מפגנים אלו מאורגנים בקביעות על ידי ארגונים ציוניים יהודיים.

אל בשיר אמר עוד כי הוא תומך בהמשך נוכחות כוח איחוד אפריקה בחבל דארפור, שהמנדט שלו תם בסוף החודש. כוח של האו"ם אמור להחליף את 7,000 חיילי ומשגיחי כוח איחוד אפריקה במשימתם בחבל.

בעוד שהממשלה בסודן בירכה על תמיכה חיצונית לכוח איחוד אפריקה, בשיר דחה את הצעת האו"ם, אותה כינה "דריסת רגל" של כוחו מחוץ לאפריקה, אפילו אם כוח האו"ם יהיה נתון למרותו של איחוד אפריקה, כפי שהציעו נציגי האו"ם.

סודן דחתה את החלטת מועצת הביטחון מה-31 באוגוסט, המאשרת גיוס 22,500 חיילים שיחליפו את כוח איחוד אפריקה בחבל, שנותר ללא משאבים וציוד מתאים. אל בשיר אמר את הדברים שעות אחדות לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש דחק במנהיגי העולם לפעול במהרה להכנסת כוח לשמירת שלום של האו"ם לחבל דארפור. בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם הזהיר בוש כי לא רק חיי תושבי החבל נתונים בסכנה, אלא גם האמינות של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully