וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בירידות

עומרי כהן

19.9.2006 / 23:30

צניחה של 3.4% במחירי הנפט הגולמי מיתנה את הירידות בשוק. מדד נאסד"ק ירד ב-0.6% מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.1%

לאחר פתיחה מעורבת של המסחר עם נטייה לירידות קלות בלבד, עברו המדדים והמניות למגמה שלילית מובהקת, בתגובה לאזהרת הכנסות של ענקית האינטרנט יאהו. עם זאת, צניחה של 3.4% במחירי הנפט הגולמי מיתנה את הירידות בשוק. מדד S&P 500 איבד 0.2% ל-1,318 נקודות, מדד נאסד"ק ירד ב-0.6% ל-2,222 נקודות ומדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.1% ל-11,542 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.07%, ל-4.74%.


מחר בשעה 21:15 שעון ישראל, אמורה ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי המרכזי להודיע על החלטתה להשאיר את הריבית קצרת הטווח בארה"ב ברמה של 5.25%. תהיה זו הפעם השנייה ברציפות שהבנק מותיר את הריבית ללא שינוי, לאחר תקופה של יותר משנתיים, בה העלה הבנק את הריבית ב-0.25% בכל אחת מ-17 הפגישות של הוועדה.

לקראת הפגישה, העריכו לא מעט משקיעים, תירשם מעין תקופת המתנה של כמה ימים בוול סטריט, אשר תתאפיין במגמה מעורבת עם תנודות קלות בלבד של המדדים לשני הכיוונים. החלטת הבנק הפדרלי אומנם צפויה, אולם לדברי ההסבר שיצורפו להחלטה, בהם מתייחס הבנק הפדרלי בדרך כלל לסיכוני האינפלציה ולמצבה הכלכלי של ארה"ב, עשויה להיות השפעה משמעותית על מגמת המסחר בטווח הבינוני.

תקופת ההמתנה החלה כבר ביום חמישי שעבר ונמשכה ביום שישי וביום שני. פתיחת המסחר היום המשיכה את מגמת הימים הקודמים, אולם כעבור שעתיים השתנתה האווירה. את האקדח שהזניק את השוק כלפי מטה, שלפה סו דקר, סמנכ"לית הכספים של יאהו. בפני באי כנס משקיעים שערך גולדמן סאקס בניו יורק, הודיעה דקר בהפתעה על אזהרת הכנסות, על רקע חולשה בשוק הפרסום באינטרנט. יאהו, אמרה דקר, מצפה כעת להכנסות שיהיו קרובות יותר ל-1.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי, מאשר ל-1.2 מיליארד דולר.

הצהרה זו הפתיעה את המשקיעים, לאור הביצועים הטובים שהציג שוק הפרסום המקוון במחצית הראשונה של 2006. דקר גם לא ידעה לומר, אם הירידה בביקוש היא תופעה חד-רבעונית או שהיא מהווה חלק ממגמה רחבה יותר. אולם בוול סטריט, שם חזו ליאהו בממוצע הכנסות של 1.18 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לא חיכו הרבה והמניה הגיבה בנפילה של 11.2%. חולשת מניות האינטרנט הוקרנה גם על ענף השבבים, ומדד המוליכים למחצה של פילדלפיה ירד ב-2.4%.

עד לפרסום דבריה של דקר, הושפע המסחר בעיקר משני נתוני מקרו אשר איזנו זה את השפעתו של זה. עלייה מתונה מהצפוי של 0.1% בלבד במדד המחירים ליצרן באוגוסט, גרמה למשקיעים לשקול את המשך מסע הרכש בשוק, אולם מנגד הצביעה נפילה של 6% בהתחלות הבנייה בארה"ב על חולשה הולכת וגוברת בשוק הנדל"ן, אשר עשויה ללמד על האטה בהוצאות משקי הבית, גם כאשר האינפלציה מתמתנת. גם אישורי הבנייה ירדו בשיעור חד מהצפוי של 2.3% באוגוסט, מה שמלמד על ביטחון נמוך של הקבלנים בנוגע לעתיד ההתרחבות בענף.

אצל הישראליות דיווחה סופרקום (סימול: SPCBF.OB), על זכייתה בחוזה לאספקת מערכת מתקדמת להנפקת תעודות זיהוי ביומטריות למדינה באירופה, בהיקף כספי כולל של כ-50 מיליון דולר. מדובר בחוזה עצום עבור סופרקום, אשר הכנסותיה במחצית הראשונה של 2006 הסתכמו ב-4.9 מיליון דולר בלבד. הכנסות אלו שיקפו צמיחה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לפי ההסכם, שנחתם לתקופה של 10 שנים וביצועו החל במהלך הרבעון הנוכחי, תספק סופרקום את מערכת ה-Magna שפיתחה, המיועדת להנפקת תעודות זיהוי ביומטריות ובקרת ייצור מסמכי זיהוי ממשלתיים. כמו כן, תספק סופרקום לאותה מדינה באירופה גם מערכת רישום דיגיטלית, מערכות ייצור ותוכנה, חומרי גלם מאובטחים החיוניים בתהליך ייצור תעודות זיהוי מסוגים שונים וכן שירותי תמיכה. בתגובה לידיעה זינקה המניה ב-33.3% ל-1.12 דולר, בהמשך לטיפוס של 20% מתחילת השנה.

ריטליקס אישרה פרסום מוקדם ב-TheMarker, מלפני חמישה חודשים, כאשר הכריזה על חוזה עם קמעונאית המזון השנייה בגודלה בעולם, קארפור. ריטליקס הודיעה כי מערכות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות מתוצרתה משרתת כיום את כל 217 חנויות ההיפר-מרקט של קארפור בצרפת. מניית ריטליקס הגיבה להודעה בעלייה של 0.9% ל-18.7 דולר.

קארפור פרושה על פני מדינות רבות, וההנחה כי תמשיך בהטמעת המערכות של ריטליקס היא שעומדת בבסיס ההערכות שהיקפו הסופי של החוזה בין השתיים יעמוד על עשרות מיליוני דולרים. על פי הערכות שפורסמו בעבר בשוק ההון, העסקה עם קארפור תתרום לריטליקס הכנסות של 15-10 מיליון דולר בשנה, ובשל גודלה של קארפור, חוזה עמה עשוי לתרום הכנסות אלו במשך תקופה של עד 10 שנים.

טי.טי.איי השלימה אתמול נפילה של 24% בשישה ימי מסחר, וזאת ללא סיבה נראית לעין. מנכ"ל החברה, ראובן מרקוס, ציין אתמול כי הוא אינו מכיר שינוי מהותי בפעילותה של החברה בתקופה האחרונה, מעבר לתחזיות שנמסרו בעת פרסום התוצאות לרבעון השני. מעבר לכך, הדגיש מרקוס כי אינו יכול להגיב לשאלה, כיצד הוא מסביר את הירידות במניה.

סיבה אפשרית לנפילה האחרונה היא מותה, הסופי כנראה, של העסקה למכירת טי.טי.איי לחברת אי.סי.טל. על פי שמועות המתרוצצות בשוק, דחתה טי.טי.איי לאחרונה הצעה משופרת שקיבלה מאי.סי.טל ועקב כך לא צפויה העסקה לצאת אל הפועל. היום עלתה טי.טי.איי ב-0.6% ל-3.7 דולרים. אי.סי.טל איבדה 0.2% ל-4.3 דולרים.

אלווריון עלתה ב-0.3% ל-6.3 דולרים, לאחר שדיווחה על עסקה חדשה עם מפעילת הטלקום הלאומית של איי טונגה, שבאוקינוס השקט. במסגרת העסקה, תספק אלווריון למפעילה המקומית מערכת מסוג BreezeMAX 3500 הפועלת בטכנולוגיית האלחוט המתקדמת - WiMax. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום.

הנפט הגולמי חזר היום להיחלש וגרר אחריו את מניות חברות הנפט ושירותי הנפט לירידות של 2.1% ו-1.7% בהתאמה. אלון USA איבדה 1.7% ל-27.8 דולר ודלק US נפלה 5.7% ל-16.9 דולר. מחירה של חבית נפט נסגר בירידה של 2.14 דולר ל-61.66 דולר לחבית - שפל של כחצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully