וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענאן: יש לשים קץ לסיכסוך הישראלי-פלסטיני

19.9.2006 / 20:45

בפתח העצרת הכללית של האו"ם אמר ענאן שאם מועצת הביטחון לא תסיים את הסכסוך תרד קרנה. בוש הציג את ה"אג'נדה לחירות"

מזכ"ל האו"ם קופי ענאן קורא למנהיגי העולם לשים קץ לסכסוך הישראלי פלסטיני. בפתח העצרת הכללית של האו"ם אמר ענאן, כי "כל עוד ימשיכו הפלסטינים לחיות תחת כיבוש וייחשפו מדי יום לתסכול ולהשפלה, וכל עוד ישראלים יהרגו באוטובוסים ובמועדונים, רגשות הזעם בשני הצדדים יגברו. בקול ישראל דווח, כי הוא הזהיר שאם לא תשים מועצת הביטחון קץ לסכסוך, תרד קרנה בעולם.

בעצרת ידונו גם בסוגיות איום הטרור העולמי, עיראק על סף התפרקות, פיתוח נשק גרעיני, השמדת העם בדרפור, והשלכות המלחמה בדרום לבנון.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס חזרה וקראה אתמול לשחרורם של החיילים הישראלים. בפגישה בינה לשרת החוץ ציפי לבני, טענה רייס, כי "אין זיקה בין המדיניות האמריקאית בסוגיית איראן למדיניות האמריקאית בנושא הפלסטיני".

בתוך כך, קרנית גולדווסר, אשתו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, הגיעה לפגישות בבניין האו"ם. אמש הצטרפה גולדווסר לשיחה בין שרת החוץ ציפי לבני לבין הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי חוויאר סולאנה.

בוש יפגש עם אבו מאזן

כתב הארץ שלמה שמיר (ניו יורק) והסוכנויות מוסיפים:

כראש המדינה המארחת את האו"ם, פתח הערב נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש את דיוני העצרת. בין אחרוני הנואמים היום יהיה נשיא איראן, מחמוד אחמידינג'אד. שרת החוץ ציפי לבני תישא את נאומה מחר.

בוש הציג בנאומו במליאת האו"ם את מה שהוא מגדיר "אג'נדה לחירות". הוא הדגיש את חשיבות המאמצים לקידום הדמוקרטיה במזרח התיכון. הוא הציג בפני נציגי 192 המדינות החברות באו"ם את חזונו "לעולם חופשי", והדגיש את חשיבות ערכי הדמוקרטיה כתנאי לבניית ביטחון ויציבות בעולם. הוא גם הציג למדינות החברות את האתגר שבקידום הדמוקרטיה בעיראק, בלבנון וברשות הפלסטינית, והכריז על מחויבותה של ארה"ב לקידום סדר יום עולמי שיהיה מבוסס חירות, דמוקרטיה, שגשוג כלכלי, מלחמה בטרור וביטחון עולמי.

בוש, שהגיע אתמול לניו יורק לרגל פתיחת עצרת האו"ם, ישהה בעיר שלושה ימים, ויקדיש אותם לפעילות דיפלומטית. בוש מתכנן להיוועד בניו יורק עם מנהיגים של שש מדינות, כולל פגישות עם נשיא עיראק ועם יו"ר הרשות הפלסטינית. בוש יקיים את קבלת הפנים המסורתית למנהיגים העולמיים ולראשי המדינות שהגיעו לניו יורק להשתתף בפתיחת העצרת ה-61. מקורות אמריקאים בניו יורק הבהירו כי נשיא איראן לא הוזמן לקבלת הפנים הרשמית עם בוש. לדברי המקורות, ייעשה מאמץ מיוחד למנוע פגישה בין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully