וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יחזיר חלק מהבונוס של נחמה וזיו

רם דגן

19.9.2006 / 17:15

בהמשך לסיכום שהושג בין הרשות לניירות ערך ובין הבנק, צפוי הפועלים לפרסם עד סוף השבוע הבא הודעה על השבת חלק מהבונוסים

בקרוב תתחיל חטיבת משאבי האנוש של בנק לחשב את הבונוסים השמנים ל-2006, אבל עוד לפני כן צריכה הנהלת הבנק ליישב את הבעיות שיצרו הבונוסים הענקיים שקיבלו שלושת המנהלים הבכירים של הבנק ב-2005.

בהמשך לסיכום שהושג בין הרשות לניירות ערך ובין הבנק, צפוי הפועלים לפרסם עד סוף השבוע הבא הודעה על השבת חלק מהבונוסים שקיבלו היו"ר שלמה נחמה והמנכ"ל צבי זיו. לפי שעה עדיין לא ידוע אם חבר דירקטוריון הבנק ויו"ר ישראכרט ופועלים שוקי הון, דני דנקנר, ישיב גם הוא חלק מהבונוס שקיבל אשתקד.

ההחלטה על השבת הבונוסים התקבלה בבנק כבר לפני מספר חודשים, אולם בינתיים הגיש שלום ושדי, בעל מניות בבנק, תביעה נגזרת כנגד הבנק ומנהליו הבכירים, בטענה כי הבונוס שניתן גבוה מדי. ל-TheMarker נודע כי הבנק נמצא לקראת סיכום כספי עם התובע ועורכי-דינו, בעקבותיו יסיר את התביעה. כמו כן יקבל הבנק את התחייבות הרשות שלא להגיש בעתיד תביעות בגין פרשת הבונוסים של 2005. בימים האחרונים שהו יו"ר הפועלים, שלמה נחמה ויו"ר הרשות, משה טרי, בחו"ל. ההערכה היא כי בשבוע הבא יפגשו שני האישים ויגיעו לסיכום שיסיים את הפרשה. עוד נודע, כי גם אם הפועלים לא יגיע לסיכום עם התובעים, תדרוש הרשות בשבועות הקרובים כי הבנק יפרסם דיווח על החלטתו להשיב את הבונוסים.

עם פרסום הדו"חות הכספיים לשנת 2005 במארס האחרון, נודע כי שלושת המנהלים הבכירים בבנק זכו לבונוסים גבוהים במיוחד, בעיקר הודות לרווח ההון החד פעמי שנרשם בעקבות מכירת סגניצ'ר בנק. גובה הבונוסים עורר ביקורת ציבורית רבה, ובמקביל החלה הרשות לבדוק את הליך קבלת ההחלטות שהביא לאישור הבונוס של יו"ר הבנק.

כתוצאה מהלחץ ומהבדיקה של הרשות החליטו היו"ר והמנכ"ל להשיב את ההפרש בין הבונוסים שקיבלו ב-2005 וב-2004. ההחלטה על השבת הבונוס של צבי זיו התקבלה על אף שלדעת הרשות לא הענקת הבונוס למנכ"ל לא היתה פגומה. המשמעות היא, כי צבי זיו, שקיבל אשתקד בונוס של כ-33.5 מיליון שקל, ישיב כ-15 מיליון שקל, ואילו היו"ר שלמה נחמה, שקיבל בונוס של כ-23 מיליון שקל, ישיב כ-10 מיליון שקל. דני דנקנר זכה ב-2005 לבונוס של 15 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully