וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אברהם דורשת מהנשיא לבקש נבצרות

19.9.2006 / 11:36

יו"ר ועדת הכנסת חוששת מנוכחותו של הנשיא בהשבעת המשנה לנשיאת העליון, כיוון שהמשטרה תמליץ, ככל הנראה, להעמידו לדין

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ רוחמה אברהם שיגרה היום מכתב לנשיא המדינה משה קצב, בו היא מבקשת ממנו להכריז על נבצרות זמנית לתקופה של שלושה חודשים, התקופה הארוכה ביותר המתאפשרת על פי חוק. "סבורה אני כי הודעה מטעמך בדבר נבצרות זמנית תוכל לדחות קריאות בכנסת להדחתך ולמנוע פגיעה אנושה במוסד הנשיאות", כתבה אברהם.

לדברי אברהם, אם נשיא המדינה יגיע למשכן הכנסת כדי להשביע את סגן נשיאת בית המשפט העליון או כדי ליטול חלק בפתיחת מושב החורף של הכנסת בחודש אוקטובר, היא וחברי כנסת רבים יקומו ממקומם ויעזבו את האולם כאשר הנשיא יכנס אליו.

"לא יתכן שהנשיא ימשיך בתפקידו כאילו דבר לא קרה. גם בטקס הזה עליו להודיע על נבצרות זמנית ולהיעדר ממנו". בראיון לגלי צה"ל הוסיפה אברהם כי "אני משמשת פה להרבה מאוד חברי כנסת, ואני חוזרת וקוראת לנשיא המדינה להודיע לוועדת הכנסת על נבצרות זמנית".

אברהם פנתה גם ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה שיחליט בקרוב האם הנשיא יכול להמשיך לשאת באחריות המוטלת עליו על פי חוק. "אני מאוד מקווה שהיועץ המשפטי לממשלה אכן ישקול את הסוגיה הזו ויתן החלטה כמה שיותר מהר".

ח"כ אברהם אמרה את הדברים בעקבות הדיווחים, כי צוות החקירה המיוחד שהוקם במשטרה לחקירת פרשת הנשיא, ימליץ היום למזוז להגיש כתב אישום נגד קצב. מזוז אמר בראיון לערוץ 10, כי לפי מה שהוא יודע, למרות שלא קיבל לידיו את כל חומר החקירה, נראה כי לא מדובר בהעללת עלילות נגד הנשיא.

עורך דינו של קצב, ציון אמיר, אמר כי הוא מקווה שבדיון בין המשטרה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה יגיעו הצדדים להחלטה כי אין ממש בהאשמות נגד הנשיא.

בתוך כך קראה היום חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) להדיח את הנשיא בשבועיים הקרובים, טרם השבעתו של סגן נשיאת בית המשפט העליון, השופט אליעזר ריבלין. גלאון קראה לחבריה להדיח את הנשיא, כיוון ש"זו חובה מוסרית של חברי הכנסת לממש את סמכותם, כדי למנוע ביזוי של בית המשפט העליון והדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully