וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת גורמה במקום בית תמחוי

19.9.2006 / 8:31

יוזמה חדשה: נזקקים יוכלו ליהנות מארוחות במסעדות יוקרתיות בכמה ערים בארץ. הסועדים ובעלי המסעדות יוצאים מורווחים

אהרון כהן, מנכ"ל ארגון "תכלית" הירושלמי, המסייע מדי יום למאות נזקקים, יצא ביוזמה חדשה: ארוחה חינם במסעדה. "ראיתי שרבים מעדיפים לוותר על ארוחה חמה בגלל הבושה ובגלל תווית המסכן שמודבקת עליהם ברגע שהם עוברים את דלת בית התמחוי", מסביר כהן.

"חשבתי שכדאי להחליף את בית התמחוי במקום בו יוכלו הסועדים הנזקקים להרגיש בנוח, כמו כל אדם ממוצע, ואפילו ליהנות. החלטתי לפנות למסעדות, ולהציע להן לארח סועדים על חשבונן, כשזו תהיה תרומה לנזקקים. הנזקקים יבואו לאכול עם בני משפחותיהם, אך במקום לשלם הם ימסרו בצורה דיסקרטית שובר זיכוי על הארוחה".

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי כהן חשש מחוסר היענות של בעלי מסעדות ופנה בתחילה למקומות בעלי אופן עממי ולמסעדות מזון מהיר בירושלים, אלא שבעלי המסעדות הפתיעו אותו לטובה. בעקבות ההתלהבות הוא פנה גם למסעדות יוקרה, ועשרות מסעדות נרתמו ליוזמה בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע.

ל' (50) מירושלים, אלמנה ואם לארבעה, שמצבה כלכלי התדרדר מאז מות בעלה לפני כשנה, נהנתה מהיוזמה כמה פעמים. "מאז שבעלי נפטר אני מתקיימת מקצבת שארים ובקושי מקיימת את המשפחה. אני מתביישת ללכת לבית תמחוי ולאכול שם. כשהציעו לי ללכת ולאכול במסעדה, קפצתי על הרעיון. אני לא במצב שאני יכולה להרשות לעצמי לאכול במסעדה, ובטח לא במסעדה יוקרתית. מצאתי את עצמי אוכלת במסעדת 'דרנא', ואף אחד לא ידע שאני נזקקת. הרגשתי כמו כל האנשים האחרים שישבו שם ונהנו. סוף סוף אני מרגישה שווה, כמו כולם".

עמית עמר, מבעלי מסעדת "אצ'ה" היוקרתית בירושלים משתתף בפרויקט זה חודשיים. "מגיעות אלינו משפחות שלמות לארוחת ערב. חוץ ממני ומהבעלים השני, אף אחד לא יודע שהם הגיעו עם שובר לארוחה. היחס אליהם רגיל כמו אל כולם. הם מקבלים תפריט ובוחרים מה שהם רוצים ומה שטעים להם. זה נותן להם ולנו הרגשה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully