וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים ללא שינוי

עומרי כהן

18.9.2006 / 23:35

מדד נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,223 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-11,550 נקודות. בשבוע שעבר עלו נאסד"ק ודאו ג'ונס ב-3.2% וב-1.5%, בהתאמה.

שוק המניות האמריקאי ניסה היום להיצמד לרמת שיא של יותר מחמש שנים, אשר תשקף התאוששות מלאה מגל המימושים של מאי-יוני. אולם, המאבק לפריצת רמת ההתנגדות הטכנית ב-1,325 נקודות נכשל בסופו של יום ומדד S&P 500 עלה ב-0.1% ל-1,321 נקודות. למרות התרחבות מפתיעה של הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב ברבעון השני, התעמקו בפתיחה המשקיעים בעיקר בעסקת פריסקייל ובהשפעותיה האפשריות על ענף הטכנולוגיה כולו. עם זאת לקראת סיום המסחר נמחקו העליות, על רקע המשך החולשה בענף הנדל"ן, אטשר התבטאה ביקרידה נוספת בביטחון הקבלנים.


מדד נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,223 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-11,550 נקודות. בשבוע שעבר עלו נאסד"ק ודאו ג'ונס ב-3.2% וב-1.5%, בהתאמה. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.012% ל-4.81%.

נתונים שפורסמו עוד לפני הפתיחה, הצביעו כי ברבעון השני התרחב הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב ב-5.2 מיליארד דולר ל-218.4 מיליארד דולר והיווה 6.6% מהתמ"ג - בדומה לרבעון הראשון. כלכלנים בוול סטריט צפו דווקא צמצום מסוים בגירעון. נתוני ביטחון הקבלנים בארה"ב, שפורסמו כשעתיים לפני הסגירה, הצביעו על צניחה נוספת בספטמבר, זה החודש השמיני ברציפות. מדד סנטימנט הקבלנים ירד החודש עוד 3 נקודות לשפל חדש של 15 שנה - 30 נקודות, על רקע מחסור בקונים והצטברות בתים שלא נמכרו. הירידה הנוספת במדד מעידה כי להערכת הקבלנים, נמצא שוק הדיור בארה"ב במצב עגום.

אולם, את עיקר תשומת הלב תמשוך השבוע ההחלטה של הבנק הפדרלי המרכזי על גובה הריבית לזמן קצר בארה"ב. ביום רביעי תפרסם ועדת השוק הפתוח של הבנק את החלטתה בנוגע לשער הריבית, ועל פי הערכות בשוק, תישאר הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25% כפי שקרה גם בפגישה הקודמת באוגוסט. עד להחלטה, עשוי המסחר בשוקי המניות להתאפיין בשינויים קלים בלבד במדדים, כפי שקרה היום.

יצרנית שבבי הסלולר, פריסקייל, הסכימה בסוף השבוע להימכר לקבוצת קרנות השקעה פרטיות תמורת 17.6 מיליארד דולר. העסקה מצביעה כנראה על רעבונן ההולך וגובר של קרנות ההשקעה ועל האפשרות לרכישות נוספות בעתיד הקרוב. אחרי הכל פרמיה של 33% ששולמה עבור פריסקייל, עשויה להצביע על העובדה, כי מניות רבות אחרות במגזר הטכנולוגיה נסחרות כיום מתחת לשוויין הכלכלי.

עסקת פריסקייל גררה את מדד מניות השבבים של פילדלפיה לעלייה של 0.8%. בנוסף בלטו לחיוב מניות חברות הנפט וספקיות השירותים לענף האנרגיה עם טיפוס של 1.8% ו-2.9% בהתאמה. זאת, על רקע עלייה של 0.7% במחירי הנפט הגולמי ל-63.8 דולר לחבית. בחודש האחרון סבלו מניות אלו מסנטימנט שלילי על רקע נפילה של כ-20% מחיר הנפט.

בקרב הישראליות נמשכה החולשה הלא ברורה במניית טי.טי.איי. לאחר נפילה שבועית של כ-20% איבדה היום טי.טי.איי עוד 2.5% ל-3.9 דולרים. לדברי מנכ"ל החברה, ראובן מרקוס, הוא אינו מכיר שינוי מהותי בפעילותה של החברה בתקופה האחרונה, מעבר לתחזיות שנמסרו בעת פרסום התוצאות לרבעון השני. מעבר לכך, הדגיש מרקוס כי אינו יכול להגיב לשאלה, כיצד הוא מסביר את הירידות במניה.

מגל מערכות קיבלה הזמנה לשקם את הגדר בגבול ישראל-לבנון, אשר נהרסה באופן חלקי על ידי צה"ל במהלך המלחמה. ההזמנה מסתכמת ב-5.5 מיליון דולר ומרביתה צפויה להתבצע עד סוף 2006. הפרויקט כולו עשוי להסתיים עד מארס 2007. מגל הגיבה להודעה בעלייה של 4.5% ל-9.7 דולרים.

הודעה חיובית היתה גם לטאואר, אולם המניה ירדה ב-1.5% ל-1.33 דולר. טאואר דיווחה, כי החלה לייצר עבור אחת מלקוחותיה - חברת אתרוס - שבב תקשורת אלחוטי חדש. להערכת גורמים בשוק יתרום מוצר זה לטאואר הכנסות של כמה מיליוני דולרים בשנה.

מניות קומברס טכנולוג'י והחברות הבנות, ורינט ואולטיקום, ימשיכו להיסחר בבורסת נאסד"ק לפחות עוד ארבעה שבועות. לאחר שימוע שנערך לנציגי החברות בנאסד"ק, הוחלט לדחות את ההחלטה הנוגעת למחיקת המניות מהמסחר בבורסה, עד לאחר ה-13 באוקטובר. לאחר תאריך זה, תקבע כנראה הוועדה תאריך סופי להגשת הדו"חות, אחרת יימחקו שלוש המניות.

מניית קומברס טכנולוג'י הגיבה היום להודעה בעלייה של 1.5% למחיר של 22.3 דולר. ורינט איבדה 0.2% ל-31.3 דולר ואילו אולטיקום הוסיפה 0.7% ל-10.7 דולרים.

ריטליקס ירדה ב-1.1% ל-18.4 דולר. בסוף השבוע חתך האנליסט רוני בירון מאוסקר גרוס את ההמלצה למניה, מ"קנה" ל"החזק", על רקע חוסר וודאות בנוגע לביצועי החברה בטווח הקרוב. עם זאת, את מחיר היעד הפחית האנליסט ב-1 דולר בלבד ל-24 דולר, על רקע פוטנציאל הצמיחה הקיים בטווח הארוך.

מניית חברת התוכנה קליק-סופטוור בלטה בזינוק של 13.4% ל-2.5 דולרים. מתחילת השנה הוסיפה המניה 34% לערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully