וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת צלול בקמפיין חדש נגד זיהום נחל לכיש

18.9.2006 / 19:50

לטענת העמותה, רשויות מקומיות ומתקני תעשייה באזור הנחל מנצלות את אזלת היד של המשרד להגנת הסביבה ומזהמות את הנחל

עמותת 'צלול' לאיכות הסביבה פותחת היום בקמפיין נגד מזהמי נחל לכיש, ומצהירה כי תנקוט צעדים משפטיים נגד המזהמים השונים. במסגרת הקמפיין האמור תפעל עמותת "צלול" גם אל מול גורמי אכיפת החוק בישראל במטרה לגרום להם למלא את תפקידם ולהביא להפסקת הזיהומים באופן מידי.

לטענת העמותה, עם ההתפתחות העירונית והתעשייתית באזור [[נחל לכיש]], הפך הנחל מאפיק מים צלול ונקי, אשר שימש למטרות בילוי וחקלאות, לנחל אכזב, שמימיו מזוהמים בביוב ובשפכים תעשייתים. בעמותה מוסיפים כי בשנים האחרונות הוקם על גדות הנחל פארק, הנושא את השם פארק לכיש, אולם הנחל הזורם בפארק מסוכן לשיט ולרחצה.

בעמותה מאשימים את המשרד להגנת הסביבה שלטענתם נכשל בהגנה על הנחל כשהוא עוצם עיניים לנוכח הפרות החוק של המפעלים והגופים הציבוריים אשר מזהמים את הנחל באופן שיטתי, וטוענים כי הגורמים העיקריים לזיהום הנחל הן דווקא הרשויות המקומיות אשר באחריותן לשמור על ניקיון הנחל. בין הרשויות נגדן יוצאים בעמותה נמצאות עיריית [[אשדוד]], אשר אינה מתקנת את מערכת הביוב הפגומה בעיר, עיריית קריית מלאכי, מועצה אזורית שפיר, שמפעילה מכון טיהור שמערכת הביוב בו אינה פועלת כראוי, מועצה אזורית באר טוביה וכן מושבים נוספים באזור. כמו כן מפרטים בעמותה שורה של מפעלים ומתקני תעשייה באזור אשר מזרימים את שפכיהם לנחל ללא היתר.

מן העמותה נמסר כי "הנחל הוא רכושו של הציבור הרחב. הציבור לא ייתן לשום גורם לראות בנחל כצינור ביוב פרטי. בהשקעה כספית לא גדולה ופעולות אכיפת חוק לגיטימיות ניתן יהיה להפוך את הנחל לפנינת טבע לתושבים החיים על גדותיו. אנו רואים בראשי העיריות והמועצות אחראים עיקריים לזיהום המתמשך. אנו קוראים ודורשים מגופי אכיפת החוק במדינה לפעול בנחרצות גם מול מפעלי התעשייה הפועלים לאורך הנחל".

מן המשרד להגנת הסביבה נמסר כי הם דוחים את טענותיו של מנ"כל צלול. את תגובת המועצות המקומיות והעיריות לא היה ניתן לקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully