וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריביון תחת לחצים למכור את "LA טיימס" לגורמים מקומיים בעיר

סוכנויות הידיעות

18.9.2006 / 13:11

טריביון רכשה את העיתון ב-2000 ודחתה פניות מצד מיליארדרים לרכשו, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"

טריביון, חברת ההוצאה לאור העיתונאית, נתונה תחת לחץ מצד גורמים למכור את "לוס אנג'לס טיימס" לגורמים מקומיים בעיר, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". החברה נתונה כעת במאבק שליטה בין משפחת צ'נדלר, בעלת השליטה, לבין בעלי מניות ולבין עורך ה"LA טיימס", שסרב בשבוע שעבר לפטר עובדים של העיתון בניגוד לדרישת הבעלים.

המאבק בין עורך העיתון לבעלים משקף את המאבק בין מערכות העיתונים למועצות המנהלים של החברות המחזיקות בהן. האינטרסים של שני המחנות מנוגדים: מערכות העיתונים רוצות לשמר את איכות העיתון, ואילו מועצות המנהלים דואגות לשיפור התוצאות הכספיות של החברות.

עם זאת, המאבק הציבורי של עורך ה"LA טיימס", העיתון הרביעי בתפוצתו בארה"ב, בחברה האם הוא חריג ביותר בעולם העיתונות. יש הטוענים כי הצעד נועד להגביר את התמיכה בעיתון לאחר שכמה אנשי עסקים הגישו לו הצעות רכש. אחד העורכים ב"לוס אנג'לס טיימס", אמר כי דבריו של בקיי הגיעו בתגובה למכתב של מנהיגים עירוניים, שקראו לטריביון להשקיע יותר כסף בעיתון או למכרו. העיתון מלוס אנג'לס מספק רבע מהכנסותיה של טריביון - סך 4 מיליארד דולר בשנה.

ביולי דיווח ה"LA טיימס", כי טריביון דחתה פניות מצד שלושה מיליארדרים אמריקאים שהתעניינו בנפרד ברכישת העיתון, בטענה כי הוא אינו עומד למכירה "לעת עתה". על פי מקורות מצויים בעניין, איל המדיה דיוויד גפן, הנדבן הנודע אילי ברואד, ורון ברקל, מנכ"ל חברת ההשקעות יוקאיפה, פנו לטריביון לגבי אפשרות לרכישת העיתון. מועצת המנהלים של טריביון החליטה לדחות את הפניות בישיבתה ב-19 ביולי.

טריביון, המוציאה לאור גם את העיתון "שיקגו טריביון" (אין קשר ל"הראלד טריביון"), רכשה את "LA טיימס" בשנת 2000. עם זאת, לאחרונה נרשמה הרעה ביחסים בינה לבין העיתון על רקע תוכניות טריביון לקצץ את כוח העבודה של העיתון בגלל הירידה בהכנסותיו.

טריביון נתונה לאחרונה גם לביקורת גוברת מצד משפחת צ'נדלר, בעלת המניות השנייה בגודלה של טריביון, עם נתח של 12% בחברה. משפחת צ'נדלר - המיליארדרים שבעבר היו הבעלים של "לוס אנג'לס טיימס" - האשימה את הנהלת טריביון באסטרטגיה כושלת של שילוב עיתונים ותחנות טלוויזיה מקומיות, אשר לא העלתה תוצאות טובות בתחרות הקשה בענף.

ביום חמישי ייפגשו חברי דירקטוריון טריביון כדי לדון בעתידה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully