וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'אד: אני מתנגד להחזקת נשק גרעיני

18.9.2006 / 10:08

נשיא איראן אמר בראיון כי לא יפסיק את העשרת האורניום, כיוון שזה לא רצון העולם ודרש כי כל הפליטים הפלסטינים יחזרו לאדמתם

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר כי מדינתו מתנגדת לנשק גרעיני. "הנשק הגרעיני התפתח רק כדי להרוג בני אדם ולא בשירות בני האדם. לכן פניתי לעצרת האו"ם והצעתי כי תוקם ועדה מיוחדת כדי לפרק מנשקן את כל המדינות המחזיקות בנשק גרעיני". אחמדינג'אד הוסיף כי "בעיות לא יכולות להיפתר על ידי שימוש בפצצות, צריך למצוא פתרונות הגיוניים".

בראיון למגזין "טיים" היוצא בארה"ב הוסיף אחמדינג'אד כי הוא מקווה שארצות הברית תנהג באיפוק ולא בצורה אי-רציונלית ולכן לא תתקוף את מדינתו. "אנחנו לא צריכים פצצות", חזר והדגיש. תשובה לשאלה מדוע מדינתו לא מוכנה להשעות את העשרת האורניום כצעד בונה אמון אמר: "אמון של מי צריך לבנות? את אמון העולם? אמון ארצות הברית? ראשי ארצות הברית הם לא העולם. גם אירופה היא לא כל העולם. כשלמדתי את תנאי מצב הגרעין העולמי, לא ראיתי בשום מקום שכדי לייצר דלק גרעיני צריך לזכות באמון ארצות הברית וחלק מאירופה".

אחמדינג'ד התייחס גם לדברים שאמר כי ישראל צריכה להימחק מהמפה והסביר: "העמדה שלנו לגבי השאלה הפלסטינית ברורה: אנו אומרים כי אומה הורחקה מאדמתה שלה. הפלסטינים נהרגו באדמתם על ידי אנשים שבאו מבחוץ, לא על ידי ילידי המקום, אלא על ידי כובשי המקום". לדבריו, איראן מציעה כי כל חמישה מיליוני הפליטים הפלסטינים יחזרו לבתיהם ולאחר מכן יקיימו כאן משאל עם בנוגע לאופי השלטון. "אנחנו לא מתנגדים לכך שליהודים תהיה מדינה, אם הם יבחרו לשלטון במקום כלשהו. במדינה שלנו היהודים אפילו מיוצגים בפרלמנט, אבל הם לא ציונים".

בנוגע לטענה כי הוא מכחיש שואה אמר אחמדינג'אד: "אני רק מעלה שאלות בנוגע למאורע, ועדיין לא קיבלתי שום תשובות מספקות. אני יודע כי 60 מיליון בני אדם נהרגו במלחמת העולם השניה, שישה מיליון מהם יהודים. אם זה באמת קרה, מדוע הם לא נותנים לבצע מחקר עצמאי בנושא? מי שניסה לחקור הלך לכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully