וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס חושש: ש"ס תעדיף לבסוף את קצב - בגלל מוצאו המזרחי

31.5.2000 / 7:29

עם זאת, בסביבתו מעריכים כי גם במצב זה בחירתו לנשיאות מובטחת; קצב עשוי להציע לו עימות טלוויזיוני

בישראל אחת ובקרבתו של השר שמעון פרס חוששים כי למרות יחסיו הטובים של השר עם הרב עובדיה יוסף - תעדיף לבסוף ש"ס לתמוך בח"כ משה קצב המירוץ לנשיאות, בשל מוצאו המזרחי. למרות זאת, ההערכות הן כי הרב עובדיה יוסף יכריע לבסוף לטובת פרס.

כמו כמעט בכל הכרעה פוליטית, גם הפעם המפתח לבחירת מחליפו של ויצמן נמצא בידי ש"ס. בליכוד מעריכים כי התייצבות של כל 17 הח"כים של ש"ס מאחורי קצב תביא לניצחונו.
מנגד, בישראל אחת מעריכים כי אפילו אם ש"ס תכריע נגד פרס, עדיין גבוהים סיכוייו לנצח. יתרה מכך, כיוון שההצבעה חשאית, קיימת הערכה כי חלק מחברי הסיעה יצביעו לפרס מאחורי הפרגוד.

למרות ההערכות האלו, בקרבתו של פרס לא לוקחים סיכונים. השר עצמו התקשר אתמול לשר החקלאות חיים אורון (מרצ), הידוע בקשריו בצמרת ש"ס, וביקש ממנו שיפעל למען בחירתו.

המפד"ל, שינוי וישראל בעליה רוצות את שמגר

ואילו סיעות המפד"ל, שינוי וישראל בעליה עדיין לא ויתרו על יוזמתן להציב מועמד לא פוליטי. הסיעות מנסות לשכנע את קצב לפרוש מהמירוץ, ולהציב במקומו את נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט מאיר שמגר. צעד זה יזכה את שמגר בתמיכת הימין ושלוש הסיעות, דבר שיביא לבחירתו.
קצב עצמו אינו מתכנן לפרוש, ואף עשוי להציע לפרס עימות טלוויזיוני, נוסח זה המקובל בין מועמדים לראשות הממשלה. אתמול תקף קצב את התקשורת ואמר כי היא "מוליכה קו הגרס כי בית הנשיא הוא ביתה של האריסטוקרטיה והאוליגרכיה. אני הולך חהתמודדות חרף ניסיון התקשורת להכתיב מראש את התוצאות".

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully