וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית תופת התפוצצה הלילה בלונדון

3.8.2001 / 8:58

6 בני אדם נפצעו, נזק רב נגרם; המשטרה מעריכה: המחתרת האירית אחראית לפיגוע, באזור הומה מבלים; מטלפן אלמוני הודיע על הפיצוץ כחצי שעה לפני שהתרחש, אך המשטרה לא מצאה את המכונית

מכונית תופת התפוצצה הלילה במערב לונדון. בפיצוץ, שהמשטרה מעריכה כי היה פיגוע של המחתרת האירית (IRA), נפצעו שישה בני אדם, ונגרם נזק רב.

הפיצוץ אירע סמוך לתחנת אילינג ברודווי, שניות לאחר השעה חצות. המכונית הוחנתה במרחק 100 מטרים מהתחנה. באזור ישנם בארים רבים ומסעדות, ובשעת הפיצוץ עדיין היו בו מבלים רבים. ההתפוצצות שלחה לשונות אש לגובה רב, ופגעה בחלונות הראווה של החנויות הסמוכות. כתוצאה מהפיצוץ נפגעו גם קווי מים והאזור הוצף במים בגובה רב.

בשעה 23:30 התקבלה שיחת טלפון שהזהירה על מכונית התופת. כוחות משטרה החלו מיד בסריקת האזור, אך לא מצאו אותה. מפקד המחלקה למאבק בטרור במשטרת לונדון, אלן פריי, צוטט באתר האינטרנט של בי.בי.סי ואמר כי הוא מאמין שמדובר בפיגוע של המחתרת האירית. פריי הוסיף כי המטלפן האלמוני לא מסר את מיקומה המדוייק של המכונית או השעה בה היא מיועדת להתפוצץ. "הדבר מראה על זלזול בחיי אנוש. הקורבנות הפוטנציאליים היו תמימים לחלוטין, בעיקר צעירים שיצאו לבלות", אמר פריי.

ששת הפצועים, חמישה גברים ואישה אחת, אינם נמצאים בסכנת חיים. המשטרה סגרה את האזור מחשש למטענים נוספים. שעות לאחר הפיצוץ עדיין שררה במקום פניקה, ומאות בני אדם הסתובבו בו כשהם אינם מבינים בדיוק מה התרחש.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, הנמצא בביקור במקסיקו, עודכן על הפיגוע. "הוא מזדהה עם הפצועים, אך ממשיך להאמין כי התקדמות בצפון אירלנד אפשרית רק תוך כדי דיאלוג", מסר דובר מטעמו.

הפיצוץ הראשון של המחתרת האירית שזכה לחשיפה בינלאומית היה בשנת 1998: פצצה שהטמינו הרגה 29 בני אדם ופצעה כמאתיים. מאז הואשמה המחתרת בשורה של פיצוצים באירלנד ובבריטניה, בהם הפיצוץ במטה הביון הבריטי ומונית התופת שהתפוצצה מול בניין הבי.בי.סי, בחודש מרץ האחרון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully