וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי משמרות נמצאים בסיכון ללקות בסרטן

18.9.2006 / 8:22

קובע מחקר חדש שנערך ביפן. החוקרים טוענים שלעובדי לילה יש סיכוי גבוה מעט יותר ללקות בסרטן הערמונית ביחס לעובדי יום

עובדי משמרות נמצאים בסיכון גבוה פי ארבעה ללקות ב[[סרטן הערמונית]], קובע מחר חדש שנערך ביפן. עם זאת, חוקרים בריטים טוענים שהממצאים רחוקים מלהיות חד משמעיים.

חוקרים באוניברסיטה לבריאות תעסוקתית וסביבתית ביפן ערכו מחקר שכלל יותר מ-14 אלף עובדים, ומצאו שיעור גבוה יחסית של סרטן השד וסרטן המעי הגס בקרב עובדי משמרות.

ב-BBC דווח, כי המחקר מצא גם שעובדים במשמרות לילה היו נתונים בסיכון גבוה מעט יותר ללקות בסרטן הערמונית, ביחס לאלו שעבדו בימים בלבד. החוקרים טוענים, כי ההסבר לממצאים עשוי להיות הפרשה פחותה של ההורמון [[מלטונין]], שמשפיע על השינה, וידוע כבעל השפעות אנטי-סרטניות. הפרשה פחותה של מלטונין נקשרה בעבר לייצור מוגבר של הורמוני מין, שמשחקים תפקיד בוויסות של רקמות הערמונית.

עם זאת, הנרי סקווקרופט מקרן הצדקה למחקר סרטן בבריטניה אמר שבעבר הצביעו כמה מחקרים על קשר אפשרי בין הפרעות בדפוסים הטבעיים של הגוף לבין סרטן, אבל מעולם לא הוכח שהפרעות השינה בפני עצמן אחראיות לעלייה בסיכון ללקות בסרטן. לדבריו, "ייתכן שאנשים שדפוסי השינה שלהם לא נורמלים עושים משהו אחר שמעלה את הסיכויים שלהם ללקות בסרטן, כמו עישון או תזונה לקויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully