וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קיצוץ חריף בתקציב הסוכנות להגנת הסביבה

נמרוד הלפרן

17.9.2006 / 19:00

מיליארד דולר קוצצו במשך ארבע שנים, מעבדות יסגרו ומדענים יפוטרו. מאז תחילת כהונתו ביצע ממשל בוש כמה צעדים אנטי סביבתיים

הסוכנות להגנה על הסביבה של ארצות הברית (EPA) תסגור מעבדות, תפטר מדענים ותצמצם את הפיקוח שהיא מפעילה על חברות, וזאת בעקבות קיצוץ חד בתקציבה שמוביל ממשל בוש. כך עולה ממזכר פנימי של הסוכנות, דיווחה רשת העיתונים האמריקאית מקלצ'י.

במזכר שכתב סמנכ"ל הכספים של הסוכנות ליונס גריי ב-8 ביוני, מוצגים שורה של צעדי ייעול, מיזוג וצמצום השקעות שתבצע הסוכנות לקראת אישור תקציבה לשנת 2008. במזכר כתב כי "ההחלטות שיתקבלו יהיו גורליות, קשות ובעלות השלכות ארוכות טווח". עוד כתב במזכר כי הסוכנות מתכננת לסגור לפחות 20% מ-16 מעבדות המחקר שלה עד שנת 2011.

ארגון עובדי ציבור למען אחריות סביבתית (PEER), אשר השיג את המזכר, אמר כי "במקום לשלב מחלקות ולשפר את פעילות הסוכנות, ה-EPA מקצץ ללא הבחנה כדי לעמוד ביעדי תקציב חיצוניים".

מאז שתקציבה של EPA נסק לשיא של 8.13 מיליארד דולר בשנת התקציב 2003, קיצץ ממשל בוש מדי שנה את תקציב הסוכנות. בשנת התקציב 2007 צפוי תקציב הסוכנות להיות נמוך בכמיליארד דולר מרמתו בשנת 2003.

מאז היבחרו, נקט הנשיא בוש שורה של צעדים לא ידידותיים לסביבה. הבולטים שבהם: פרישת ארה"ב, המזהמת הגדולה בעולם, מאמנת קיוטו להפחתה בגזי החממה ואישור קידוחי נפט בשמורות טבע באלסקה. ממשל בוש, אשר בו יש נציגות נכבדת ליוצאי תעשיית הנפט, גם דחה בעקביות קריאות מצד חברי קונגרס להטיל מסים על רווחי הענק של מגזר הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully