וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: קופות החולים מפקיעות מחירי תרופות

ארנון בן-יאיר

17.9.2006 / 18:14

לפי התביעה, קופות החולים מחשבות מחירי התרופות על בסיס המחיר המירבי של משרד הבריאות בתוספת מע"מ, בניגוד למותר

שתי תביעות ייצוגיות נגד מכבי שירותי בריאות ושירותי בריאות כללית הוגשו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הטענה היא שעל אף שהן מהוות מוסדות ללא כוונת רווח, שאינם רשאים לגבות מע"מ, הן מחשבות את מחירי התרופות המוצעים למבוטחיהן על בסיס מחיר התרופה כולל מע"מ.

התביעות הוגשו על ידי שתי מבוטחות - גאולה מלכא המבוטחת במכבי ומירב אסיראף המבוטחת בכללית. התובעות מיוצגות על ידי עו"ד מיכאל בך, בתביעות שסכומן הכולל כ-378 מיליון שקל: 217 מיליון שקל נגד הכללית וכ-160.6 מיליון שקל נגד מכבי.

על פי כתבי התביעה, קופות החולים הן [[מלכ"ר]], שאינן רשאיות לגבות [[מע"מ]]. לפי הנטען, כמלכ"ר הקופות זוכות להטבות אחרות תחת האפשרות לחייב במע"מ. הקופות מציעות למבוטחיהן תרופות הנמצאות בפיקוח של משרד הבריאות על יסוד מחיר מירבי שנקבע על ידי מנכ"ל המשרד. ממחיר זה, הקופות מנכות הנחה, כאשר הכללית טוענת כי היא מנכה 90% מהמחיר המירבי, ואילו מכבי טוענת כי היא מנכה 85% מהמחיר, ולגבי תרופות אחדות מכבי מנכה 50%.

בפועל, כך נטען, הקופות מחשבות את המחיר לפני הנחה, כאשר הן מוסיפות למחיר המירבי סכום השקול לחיוב המע"מ. זאת, על אף שכמלכ"ר הן מנועות מלחייב את לקוחותיהן במס זה. כך יוצא, שבמקום ההנחות המפורסמות על ידן, הכללית מעניקה למבוטחיה הנחה של 88.45% בלבד, ואילו מכבי מעניקה הנחות של 82.7% ו-42.25% בהתאמה בלבד.

על פי הנטען, כאשר התובעות ביקשו לרכוש את אותן תרופות באילת, שם אין חיוב במע"מ, מכבי באמת מכרה את התרופה לאחר הנחה, שחושבה על בסיס מחיר האמת. לעומת זאת, הכללית הגדילה לעשות, וגם באילת היא מחשבת את מחיר התרופות לפני הנחה על בסיס המחיר כולל מע"מ.

משירותי בריאות כללית לא נמסרה תגובה למכתב הדרישה של התובעות. מתגובת מכבי שירותי בריאות ניתן ללמוד, כי מאחר שהחברה מחויבת במע"מ בעת רכישת התרופות על ידה, היא מחייבת בסכום זה גם את לקוחותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully