וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המהנדסים: ישראל לא ערוכה לרעידת אדמה

שרון קדמי

17.9.2006 / 17:20

ד"ר יואב סרנה אמר כי המומחים צופים רעידה חזקה בישראל, אך הממשלה אינה עושה דבר. היום הורגשה רעידה בעוצמה 4 בסולם ריכטר

יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, ד"ר יואב סרנה, תקף היום את הממשלה בעקבות רעידת האדמה שהורגשה הבוקר באזור ירושלים. לדבריו, מוטב שהממשלה תקים כבר עכשיו ועדת חקירה ממלכתית לבחינת אי המוכנות של ישראל לרעידת אדמה חזקה. זאת, בשל העובדה כי כל המומחים מעריכים שצפויה בישראל רעידת אדמה חזקה אך הממשלה לא עושה דבר.

עוצמת רעידת האדמה שהורגשה היום היתה 4 בסולם ריכטר ומוקד הרעש 25 ק"מ צפונית לים המלח, מספר ק"מ ממוקד הרעש הקודם שהורגש לפני מספר ימים. בשלושת השבועות האחרונים הורגשו שלוש רעידות אדמה שונות באזור זה.

לדברי סרנה, הממשלה הקימה ועדה למוכנות המדינה לרעידת אדמה, אותה ניתן לכנות "הוועדה לאי מוכנות של המדינה לרעידת אדמה". זאת, בשל העבודה כי הוועדה עשתה עבודתה נאמנה אך הממשלה מתעלמת מהמלצותיה ולא עושה דבר על מנת למזער את הנזקים הצפויים ברכוש ובנפש.

ד"ר סרנה מוסיף, כי גם תמ"א 38 - תוכנית המתאר הארצית שמטרתה לעודד חיזוק מבנים לצורך עמידתם ברעידות אדמה תמורת הגדלת אחוזי בנייה - משמשת כיום בעיקר להגדלת אחוזי בנייה בתל אביב ולא באזורים מועדים לרעידות אדמה כמו קריית שמונה או בית שאן. זאת, בשל העובדה שבאזורים אילו חיזוק המבנים תמורת הגדלת אחוזי בנייה פשוט אינו משתלם.

עם זאת, מציין ד"ר סרנה כי הוא רואה ברעידת האדמה הקלה היום שני יתרונות. ראשית, כל רעידת אדמה משחררת אנרגיה - אם מתרחשות רעידות אדמה קטנות לעיתים קרובות, הסבירות לרעידת אדמה גדולה הולכת ויורדת. שנית, רעידת האדמה יוצרת עניין תקשורתי וציבורי שעשוי להביא לפעילות ממשלתית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully