וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט דוחפת את ויסטה לארגונים

ליאור הנר

17.9.2006 / 12:39

החברה תבצע הטמעה של מערכת ההפעלה במחשבי 5 שותפים גדולים בשוק הישראלי

לאחר השקת ויסטה, היא תוטמע ככל הנראה בכ-1,000 מחשבי קצה בכל אחד מחמשת הארגונים שבחרה מיקרוסופט לכלול בתוכנית ההחדרה הראשונה שלה אל השוק הישראלי. כך הסביר דר' ישראל שור, מנהל השיווק של מוצרי ווינדווס במיקרוסופט ישראל. חמשת השותפים הראשונים שחברו למיקרוסופט בהטמעה הראשונית הם שירותי בריאות כללית, משרד המשפטים, חיל הים, Comverse ו-M-systems. ההשקה של ווינדווס ללקוחות הארגוניים צפויה, לפי הכרזות מיקרוסופט ישראל בנובמבר השנה וללקוחות פרטיים בינואר 2007.

לדברי שור, מערכת ההפעלה שנכתבה מחדש ולא התבססה על הקוד המוכן של מערכות הפעלה מוקדמות כמו ווינדווס XP ווינדווס 2000, דרשה התאמה של יישומים על מנת שיעבדו ללא באגים, עבודה שעשתה מיקרוסופט עם יצרני התוכנה הגדולים בעולם ובארץ בחצי השנה האחרונה. "לא היו באגים שמנעו את הפעלת התוכנות", טוען שור, "אך היו תקלות גם ברמת הממשק הגרפי וגם בעיות אפליקטיוויות, שהקפיצו הודעות שגיאה במהלך הפעלת התוכנה". גם תוכנות שלא הותאמו או יותאמו עד השקת התוכנה יוכלו לפעול באמצעות אשף תאימות בדומה לקיים בווינדווס XP.

לפני 6 חודשים הקימה מיקרוסופט ישראל מעבדת בדיקה בשיתוף חברות Qualitest ו-IDAG הישראליות על מנת לבדוק את היישומים הפופולרים ביותר בעולם העסקי. בין החברות שנבדקו להתאמה בעולם, ניתן למנות חברות רב לאומיות כמו Checkpoint, Oracle ו-SAP אך בארץ הותאמו גם תוכנות ישראליות כמו חשבשבת ולביא - המשמשת לשעוני נוכחות ואף מקלדות קומפי לשוק הצרכנים הפרטיים. "כ-95% מבעיות התאימות היו קשורות ליישומים עצמם ו-5% למערכת ההפעלה, עליהן הודענו למטה מיקרוסופט העולמי שביצעו את התיקונים", טוען שור.

מיקרוסופט השואפת לסחוף ארגון רבים לשיגעון השדרוג מנסה כדי לבצע את ההטמעה בצורה חלקה קיימה בחודשים האחרונים 10 כנסים לאנשי ה-IT של כ-100 ארגונים שונים בתחומי ניהול המערכת, אבטחה, פריסה ואף פיתוח וניהול בעיות. בנוסף, תקיים מיקרוסופט מעבדות בדיקה בכל ארגון גדול שיטמיע את ויסטה על מנת למנוע בעיות תאימות לתוכנות שפותחו באופן עצמאי או תוכנות צד שלישי מיוחדות בארגון.

לדברי שור, עלויות ההטמעה יהיו נמוכות יותר בשל יכולות הדמיה טובות יותר מבעבר שיאפשרו ליצור צלמיות התקנה לכל מחשב מראש ולבצע פריסה ארגונית מהירה יותר. בנוסף, מכרה מיקרוסופט הסכמי רישוי שיאפשרו שדרוג מערכת. יריב שפירא, מנהל השיווק של HP שנכח במסיבת העיתונאים טען, כי כל מחשב שנמכר בחצי שנה האחרונה מוכן לקליטת ויסטה, אבל בארגונים רבים נמצאים מחשבים ישנים שלא יוכלו לעמוד בדרישות המערכת המינימליות לשדרוג ועל מנת להתקין ויסטה בארגונים שלמים תידרש הקצאת משאבים רצינית בארגונים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully