וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

15.9.2006 / 23:26

נאסד"ק טיפס היום ב-0.3% והשלים טיפוס שבועי של 3.2%. מדד הדאו ג'ונס טיפס גם הוא ב-0.3% וסיים את השבוע בעלייה של 1.5%

לאחר יום בודד של הפוגה, התחדש היום הראלי בוול סטריט ומדד סטנדרד אנד פור'ס (S&P) 500 התקרב לשיא של יותר מחמש שנים, לאחר שנתוני מדד המחירים לצרכן הצביעו כי האינפלציה בארה"ב נמצאת בהאטה. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,235 והשלים טיפוס שבועי של 3.2%. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3% ל-11,560 נקודות ורשם בשבוע כולו עלייה של 1.5%. מדד S&P 500 התחזק עוד 0.3% ל-1,319 נקודות ועלה ב-1.6% בשבוע. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.005% ל-4.798%. בוול סטריט גם פקעו היום החוזים והאופציות על המניות והמדדים.


באוגוסט עלה המדד ב-0.2% לאחר עלייה של 0.4% ביולי. בוול סטריט ציפו לעלייה חדה יותר של 0.3%. בנטרול סעיפי המזון והאנרגיה, עלה מדד ליבת המחירים לצרכן ב-0.2% - בהתאם לציפיות. המדד הנמוך יחסית מחזק את ההערכות כי הבנק הפדרלי המרכזי לא יעלה את הריבית בארה"ב בשבוע הבא וישאירה ברמה של 5.25%.

גם ההאטה בקצב צמיחת הכלכלה האמריקאית, נראית לפי שעה סבירה. באוגוסט נרשמה אומנם ירידה של 0.1% בייצור התעשייתי בארה"ב, לאחר עלייה של 0.4% ביולי. אולם מנגד, הצביע נתוני מדד מנהלי הרכש על התרחבות בפעילות היצרנית במדינת ניו יורק. גם באמון אזרחי ארה"ב נרשם שיפור. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה במחצית הראשונה של ספטמבר ב-2.4 נקודות ל-84.4 נקודות, הודות לירידה חדה בציפיות האינפלציה.

בענף הטכנולוגיה בלטה מניית אדובי סיסטמס (סימול ADBE) בזינוק של 10%, אשר גרר את מדד מניות התוכנה של גולדמן סאקס לעלייה של 0.9%. אדובי, יצרנית תוכנות הגרפיקה הגדולה בעולם, סיפקה תחזיות כספיות גבוהות מהצפוי לרבעון הנוכחי, שכללו רווח של עד 34 סנט למניה ומכירות של עד 685 מיליון דולר.

בקרב המניות הישראליות ירדה מניית ליפמן (סימול: LPMA) ב-0.1% ל-27.6 דולר. אסיפת בעלי המניות של ליפמן ואסיפת בעלי המניות של מתחרתה האמריקאית, וריפון (סימול: PAY), אישרו ביממה האחרונה את העסקה בין שתי החברות, לפיה תרכוש וריפון את ליפמן לפי שווי של כ-793 מיליון דולר (29 דולר למניה) במזומן ובמניות. שתי החברות מתכננות להשלים את העסקה ב-1 בנובמבר.

ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של ערוץ הטלוויזיה CNBC, התייחס אמש בתוכניתו "כסף משוגע", לחברת סינרון (סימול: ELOS), המייצרת מכשור רפואי מבוסס אור ולייזר, לטיפולים אסתטיים. בתשובה לשאלות הצופים, ציין קריימר כי גלגלי הקפיטליזם מונעים בידי אנשים החושקים בעור חלק ונטול קמטים, כך שהשקעה בסינרון מקובלת עליו. על רקע הדברים עלתה סינרון ב-0.6% ל-24.1 דולר.

רדוור (סימול: RDWR) הודיעה אמש על מינויו של כריסטופר מקלירי לתפקיד יו"ר לא ביצועי בחברה. מקלירי, המשמש כדירקטור ברדוור מאז 2000, מכהן כיום גם כשותף מנהל בקרן ההון סיכון בלו צ'יפ. הוא יחליף בתפקיד יו"ר רדוור את יהודה זיסאפל, אביו של מנכ"ל החברה רועי זיסאפל.

רדוור, המתמחה בפתרונות לניהול תעבורה ברשתות תקשורת, איבדה אמש 1.8% מערכה, לאחר שבית ההשקעות, פריס בייקר ווטס, הפחית את ההמלצה למניה, מ"קנה" ל"ניטרלי". היום עלתה המניה ב-1.2% ל-14.2 דולר.

היולט פאקרד (סימול: HPQ) האריכה אתמול בשבועיים את המועד האחרון להשלמת רכישת מרקורי (סימול: MERQ.PK) לפי מחיר של 52 דולר למניה. עד אתמול היו אמורות החברות להשלים את הרכישה, אולם העסקה עדיין לא הושלמה ולכן הוארך בשבועיים המועד האחרון להשלמתה. מרקורי עלתה ב-0.2% ל-50.8 דולר.

אנסרס קורפוריישן (סימול: ANSW), מפעילת אתר הפירושים וההגדרות answers.com, השלימה אמש זינוק דו יומי של 25%, על רקע נתוני שיא בתעבורה באתר שלה עם תום חופשת הקיץ של תלמידי בתי הספר. היום התממשה המניה ב-1.1% ל-10.5 דולר.

נס טכנולוגיות (סימול: NSTC) עלתה ב-1.8% ל-12.4 דולר, לאחר שהחברה דיווחה על עסקה חדשה במסגרתה תספק לחטיבה הבולגרית של חברת החשמל הצ'כית, מערכת מידע מתוצרת SAP במיליוני דולרים.

"הוול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול על עסקת ענק להחלפת המניות, המתרקמת בין שתי ענקיות המדיה, ניוז קורפ (סימול: NWS) וליברטי מדיה (סימול: LCAPA). על פי העיתון תעביר ניוז קורפ את גרעין השליטה (38%) בחברת הטלוויזיה בלוויין הגדולה בארה"ב, דיירקטיוי (סימול: DTV), לידי ליברטי מדיה, בתמורה לכל אחזקותיה של ליברטי בניוז קורפ, המהוות כ-19% מזכויות ההצבעה בחברה.

אולם העסקה המענינת לכשעצמה, נוגעת ישירות גם לחברת אן.די.אס (סימול: NNDS) הישראלית, שנמצאת גם היא בשליטת ניוז קורפ. לאחר השתלטותה ניוז קורפ על דיירקטיוי בסוף 2003, הפכה האחרונה ללקוחה המרכזית של אן.די.אס ובשנת הכספים שהסתיימה בסוף יוני תרמה 34% מסך ההכנסות (כ-204 מיליון דולר). כך שפרידה אפשרית של דיירקטיוי מקבוצת ניוז, עשויה לפגוע לכאורה בהכנסותיה של אן.די.אס. בתגובה לחדשות ירדה אן.די.אס ב-1.3% ל-43.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully