וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עולה ב-0.7%

עומרי כהן

15.9.2006 / 23:14

נס טכנולוגיות מטפסת ב-1%. סינרון קיבלה עידוד מג'ים קריימר והמניה עולה ב-0.4%

לאחר ארבעה ימים רצופים של עליות, ננעל אמש המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק אמנם הצליח להתקדם בעוד 0.1% לשיא חדש של ארבעה חודשים, אולם בשוק כולו נרשמו דווקא ירידות בשיעור דומה. עלייה של 0.2% במכירות הקמעוניות בארה"ב באוגוסט, הקטינה חששות מפני האטה חדה מדי בכלכלה האמריקאית, אולם מנגד גבר החשש מפני אינפלציה בעקבות נתונים על עלייה של 0.8% במחירי המוצרים המיובאים לארה"ב בחודש שעבר.

היום נרשמות בוול סטריט עליות שערים, לאחר שמדד המחירים לצרכן לאוגוסט הצביע על האטה בקצב האינפלציה. מדד נאסד"ק עולה ב-0.4%, מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.5% ומדד סטנדרד אנד פור'ס 500 מתחזק ב-0.4%. גם בשוק הסולידי נרשמות עליות במחירי איגרות החוב והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יורדת ב-0.02% ל-4.773%. בוול סטריט פוקעים היום החוזים והאופציות על המניות והמדדים, מה שעשוי להגביר את התנודתיות בשוק.

באוגוסט עלה המדד ב-0.2% לאחר עלייה של 0.4% ביולי. בוול סטריט ציפו לעלייה חדה יותר של 0.3%. בנטרול סעיפי המזון והאנרגיה, עלה מדד ליבת המחירים לצרכן ב-0.2% - בהתאם לציפיות. המדד הנמוך יחסית מחזק את ההערכות כי הבנק הפדרלי המרכזי לא יעלה את הריבית בארה"ב בשבוע הבא ויתיר אותה על 5.25%.

עוד דווח, כי בחודש שעבר נרשמה ירידה של 0.1% בייצור התעשייתי בארה"ב, לאחר עלייה של 0.4% ביולי. בוול סטריט צפו דווקא עלייה של 0.1%. מנגד, הצביע מדד מנהלי הרכש של ניו יורק על התרחבות חזקה במקצת מהצפוי של הפעילות היצרנית במדינת ניו יורק.

בקרב המניות הישראליות - אסיפת בעלי המניות של ליפמן (סימול: LPMA) אישרה אתמול את מכירת החברה לווריפון (סימול: PAY) האמריקאית, לפי שווי של כ-793 מיליון דולר (29 דולר למניה) בעסקת מזומן ומניות. היום יצביעו גם בעלי המניות של וריפון על ההצעה לאישור העסקה. אם יתקבל היום האישור, תושלם כנראה העסקה ב-1 בנובמבר. מניית ליפמן נותרת ללא שינוי ב-27.6 דולר.

ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של ערוץ הטלוויזיה CNBC, התייחס אמש בתוכניתו "כסף משוגע", לחברת סינרון (סימול: ELOS), המייצרת מכשור רפואי מבוסס אור ולייזר, לטיפולים אסתטיים. בתשובה לשאלות הצופים, ציין קריימר כי גלגלי הקפיטליזם מונעים בידי אנשים החושקים בעור חלק ונטול קמטים, כך שהשקעה בסינרון מקובלת עליו. סינרון מגיבה בעלייה של 0.4% ל-24.1 דולר.

רדוור (סימול: RDWR) הודיעה אמש על מינויו של כריסטופר מקלירי לתפקיד יו"ר לא ביצועי בחברה. מקלירי, המשמש כדירקטור ברדוור מאז 2000, מכהן כיום גם כשותף מנהל בקרן ההון סיכון בלו צ'יפ. הוא יחליף בתפקיד יו"ר רדוור את יהודה זיסאפל, אביו של מנכ"ל החברה רועי זיסאפל.

רדוור, המתמחה בפתרונות לניהול תעבורה ברשתות תקשורת, איבדה אמש 1.8% מערכה, לאחר שבית ההשקעות, פריס בייקר ווטס, הפחית את ההמלצה למניה, מ"קנה" ל"ניטרלי". היום עולה המניה ב-0.5% ל-14.1 דולר.

היולט פאקרד (סימול: HPQ) האריכה אתמול בשבועיים את המועד האחרון להשלמת רכישת מרקורי הישראלית לפי מחיר של 52 דולר למניה. עד אתמול היו אמורות החברות להשלים את הרכישה, אולם העסקה עדיין לא הושלמה ולכן הוארך בשבועיים המועד האחרון להשלמתה. מרקורי נותרת ללא שינוי ב-50.7 דולר. אנסרס קורפוריישן (סימול: ANSW), מפעילת אתר הפירושים וההגדרות answers.com, השלימה אמש זינוק דו יומי של 25%, על רקע נתוני שיא בתעבורה באתר שלה עם תום חופשת הקיץ של תלמידי בתי הספר. היום עולה המניה עוד 2.8% ל-10.9 דולר.

נס טכנולוגיות (סימול: NSTC) עולה ב-1.1% ל-12.3 דולר, לאחר שהחברה דיווחה על עסקה חדשה במסגרתה תספק לחטיבה הבולגרית של חברת החשמל הצ'כית, מערכת מידע מתוצרת SAP במיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully