וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד תפטר 10,000 עובדים נוספים

עפרה שלו

15.9.2006 / 22:50

בנוסף, הציעה יצרנית הרכב חבילות פרישה מוקדמת ל-75 אלף עובדים החברים באיגוד

פורד, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, חשפה את השינויים בתוכנית הארגון מחדש שלה, על רקע המשבר הפיננסי ההולך ומחמיר שבו היא נתונה. פורד הודיעה כי תפטר 10,000 עובדים - כשליש מהעובדים בשכר חודשי. הפיטורים וקיצוצים אחרים צפויים לחסוך לפורד כ-5 מיליארד דולר בשנה, עד 2008.

לצד ההודעות על הקיצוצים, אמרה פורד כי החטיבה הצפון אמריקאית שלה לא תהיה רווחית לפני 2009, שנה אחרי התחזית הקודמת. כמו כן, אמרה פורד כי תשהה את חלוקת הדיווידנדים, תקצץ שוב בתפוקה, ותאיץ השקות של דגמים חדשים.

הפיטורים עליהם הכריזה פורד היום באים בנוסף לתוכנית הארגון מחדש הקודמת שלה, "הדרך קדימה" (Way Forward), במסגרתה התחייבה לפטר 30 אלף עובדים ולסגור 14 מפעלים עד 2012. יתרה מכך, פורד אמרה היום כי יעדי התוכנית "הדרך קדימה" יושגו כבר ב-2008.

מוקדם יותר היום הכריזה פורד על צעד קיצוצים נוסף, במסגרתו תציע חבילות פרישה מוקדמת ותמריצים אחרים בשווי של 140 אלף דולר כל אחד, ל-75 אלף העובדים המקבלים שכר לפי שעה בארה"ב, במסגרת הסכם עם איגוד פועלי הרכב.

הצעה דומה הוגשה על ידי ג'נרל מוטורס מוקדם יותר השנה, וכשליש מעובדיה החברים באיגוד הסכימו לקבלה. הצעות אלה מדגישות את מצבן העגום של יצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות. בהתבסס על שתי ההצעות, כ-200 אלף עובדים לפי שעה - 75% מכוח העבודה במפעלי שלוש יצרניות הרכב הגדולות בדטרויט - קיבלו הצעות לפרישה מוקדמת. לשם השוואה, כמיליון עובדים הועסקו על ידי יצרניות הרכב בדטרויט בשיא ב-1978.

יצרניות הרכב האמריקאיות מתקשות להסתגל לכך שהצרכנים כבר אינם אוהבים את רכבי השטח זוללי הדלק, שתרמו רבות למכירות בשנות ה-90 ובתחילת העשור הנוכחי. וכך, בהדרגה, המותגים האמריקאיים מאבדים נתח שוק לטובת יצרניות הרכב האסיאתיות השונות. אנליסטים טוענים כי לא רחוק היום שבו השליטה של מותגים אמריקאיים בשוק הרכב של ארה"ב תסתיים.

לפורד יש כ-110 אלף עובדים בארה"ב. יצרניות הרכב האסיאתיות מעסיקות כיום 100 אלף עובדים בארה"ב.

מוקדם יותר החודש הודיע ביל פורד, נינו של מייסד החברה האגדי, הנרי פורד, כי הוא מתפטר מתפקידו. במקומו מונה לתפקיד מנכ"ל ונשיא החברה אלן מוליילי, בכיר מחברת בואינג. מוליילי עומד עתה בפני סדרה ארוכה של אתגרים: הפסדיה של פורד ברחבי העולם צפויים להגיע ל-9 מיליארד דולר ב-2006, כפול מאשר ב-2005, לפי הערכות. היא איבדה את מקומה כיצרנית המכוניות השנייה בעולם לטובת טויוטה היפאנית, נתח השוק שלה בארה"ב ירד וגם מכירת נכסים רחבת היקף לא נראית כפתרון לבעיותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully