וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך ה"לוס אנג'לס טיימס" מסרב לפטר עובדים

עפרה שלו

15.9.2006 / 12:51

עורך העיתון הרביעי בתפוצתו בארה"ב לא ייענה לדרישת הבעלים לפטר עובדים במערכת. המהלך נחשב חריג בעולם העיתונות

בצעד בלתי שגרתי, הודיע עורך ה"לוס אנג'לס טיימס", העיתון הרביעי בתפוצתו בארה"ב, כי לא ייענה לדרישת הבעלים טריביון לפטר עובדים במערכת העיתון.

דבריו של דין באקט, שמונה לתפקיד העורך בשנה שעברה, צוטטו ב"לוס אנג'לס טיימס". "אני לא מתנגד לקיצוצים", אמר באקט, "אבל אפשר ללכת רחוק מדי, ואני לא מתכוון לעשות זאת".

מספר המשרות שטריביון דורשת לפטר אינו ידוע, אולם "לוס אנג'לס טיימס" פיטר כבר 200 חברי מערכת במהלך חמש השנים האחרונות. מספר חברי המערכת בעיתון עומד עתה על 940.

סקוט סמית, נשיא חטיבת ההוצאה לאור של טריביון, ביקש לאחרונה מה"לוס אנג'לס טיימס" לקצץ את ההוצאות. "סביבת המדיה המשתנה במהירות, כולנו עובדים יחד כדי לתת את השירות הטוב ביותר לקהילות שלנו, לצרכנים שלנו, ולבעלי המניות שלנו", אמר סמית.

המאבק בין עורך העיתון לבעלים משקף את המאבק בין מערכות העיתונים למועצות המנהלים של החברות המחזיקות בהן. האינטרסים של שני המחנות מנוגדים: מערכות העיתונים רוצות לשמר את איכות העיתון, ואילו מועצות המנהלים דואגות לשיפור התוצאות הכספיות של החברות.

ואולם, המאבק הציבורי של עורך ה"לוס אנג'לס טיימס" לחברה האם הוא חריג ביותר בעולם העיתונות. יש הטוענים כי הצעד נועד להגביר את התמיכה בעיתון, לאחר שכמה אנשי עסקים הגישו לו הצעות רכש. אחד העורכים ב"לוס אנג'לס טיימס" אמר כי דבריו של באקט הגיעו בתגובה למכתב של מנהיגים עירוניים, שקראו לטריביון להשקיע יותר כסף בעיתון או למכרו.

ביולי דיווח ה"לוס אנג'לס טיימס", כי טריביון דחתה פניות מצד שלושה מיליארדרים אמריקאים שהתעניינו בנפרד ברכישת העיתון, בטענה כי הוא אינו עומד למכירה "לעת עתה". על פי מקורות מצויים בעניין, איל המדיה דיוויד גפן, הנדבן הנודע אילי ברואד, ורון ברקל, מנכ"ל חברת ההשקעות יוקאיפה, פנו לטריביון לגבי אפשרות לרכישת העיתון. מועצת המנהלים של טריביון החליטה לדחות את הפניות בישיבתה ב-19 ביולי.

טריביון, המוציאה לאור גם את העיתון "שיקגו טריביון" (אין קשר ל"הראלד טריביון"), רכשה את "לוס אנג'לס טיימס" בשנת 2000. עם זאת, לאחרונה נרשמה הרעה ביחסים בינה לבין העיתון, על רקע תוכניות טריביון לקצץ את כוח העבודה של העיתון בגלל הירידה בהכנסותיו.

טריביון נתונה לאחרונה גם לביקורת גוברת מצד משפחת צ'נדלר, בעלת המניות השנייה בגודלה של טריביון, עם נתח של 12% בחברה. משפחת צ'נדלר - המיליארדרים שבעבר היו הבעלים של "לוס אנג'לס טיימס" - האשימה את הנהלת טריביון באסטרטגיה כושלת של שילוב עיתונים ותחנות טלוויזיה מקומיות, אשר לא העלתה תוצאות טובות בתחרות הקשה בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully