וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב שכול כתב מכתב לג'קו אייזנברג

15.9.2006 / 8:55

משה מוסקל, אביו של רפנאל שנפל בלבנון אמר לכוכב שלא שרת בצה"ל כי "מדינה בה אתה הופך לגיבור היא מדינה הראויה לך"

"אני מצטער שלא יצא לי לצפות בך בזמן האחרון. אתה יודע, היתה מלחמה, שבעה על הבן, שלושים, אחר כך נפטר הסבא של רפנאל, ושוב שבעה, ממנה קמנו רק אתמול".

כך כתב משה מוסקל, אבא של רפנאל מוסקל ז"ל, לוחם בסיירת אגוז שנפל בתחילת המלחמה בלבנון השנייה, במכתב גלוי לג'קו אייזנברג, הזוכה הטרי בתחרות "כוכב נולד", אשר גילה לפני כמה ימים שלא שירת בצבא כי אינו יכול להחזיק נשק. רפנאל, בנוסף להיותו לוחם, היה גיטריסט ויוצר.

בראיון ל"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע, אמר אייזנברג כי "באתי ללשכת הגיוס עם גיטרה ואמרתי: אני לא מוכן להחזיק נשק בחיים. אמרו לי, אין מצב כזה, חייל שלא מחזיק נשק. הבעיה היא שאני מת מפחד מזה, ואני לא רוצה שזה יתקרב אלי. אני מאמין שיש אנשים שלא צריכים לעשות את זה. אני מאמין שבלי מוזיקאים לא יהיו שירים לשיר ביום הזיכרון על חיילים שמתו".

אתה רואה את הניגוד הזה בין הורים וילדים כאלה שהולכים עם מקלע ביד וגם עם גיטרה, וכאלה שהולכים רק עם גיטרה ובזים למדינה ולמקלע, אתה אומר: לאן הגענו?". דברי מוסקל בגלי צה"ל.

עוד כתב מוסקל: "זכות גדולה היא לך ג'קו. אתה מחזיק מראה גדולה מול פנינו, ואנחנו נראים מאד מכוערים. אין ספק, מדינה בה אתה הופך לגיבור, מדינה בה ראשי המדינה אינם אחראים לתוצאות המלחמה אותה הם ניהלו, מדינה בה גם בניהם של ראשי המדינה לא שירתו בצבא, היא מדינה הראויה לך". מוסקל ומשפחתו היו חלק מהמחאה אשר קראה לנטילת אחריות על ידי ראשי המערכת הצבאית והפוליטית.

מוסקל כתב עוד, כי "אני מתבייש ועצוב, אך מצד שני מלא תקווה, כי דווקא בגללך ושכמותך, יקום העם הנפלא הזה ויתחיל להיוולד מחדש. אתה יודע. עם נולד".

מוסקל חתם את המכתב, ואמר "לצערי, גקו, את השירים שרפנאל ז"ל לא כתב, כבר לא ישמעו. אני מאחל לך הצלחה בהמשך הקריירה שלך. משה מוסקל, אבא של רפנאל ז"ל - מקלען וגיטריסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully