וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: המבצע בבעל בק היה לראווה

15.9.2006 / 6:39

ב"מעריב" דווח, כי היה ברור טרם שליחת 200 חיילים לעומק השטח שהפעולה לא תשיג את יעדיה. דובר צה"ל: הפעולה השיגה מטרותיה

"חיי 200 חיילים סוכנו בפעולת מסוכנת לצרכי תעמולה" בבעל בק - כך טוענים גורמי ביטחון בראיון ל"מעריב". שר הביטחון עמיר פרץ הגדיר את המבצע של שלדג וסיירת מטכ"ל בבעל בק "המבצע שישנה את פני המלחמה", אך בפועל, יעדי הפעולה לא היו בשטח.

הפעולה, אשר כונתה "חד וחלק", יצאה אל הפועל ב-2 באוגוסט. באותו שלב הייתה תחושה בדרג המדיני שיש להביא ניצחון אשר יעלה את המורל הלאומי, וישנה את התפישה שצה"ל אינו מצליח להביא הישג משמעותי.

צה"ל שלח 200 לוחמים לעבר מעוז חיזבאללה בבעל בק, בצפון בקעת הלבנון. הלוחמים הגיעו אל השטח במסוקים וניהלו קרבות שהסתיימו ללא נפגעים. הפעולה, תוכננה להביא מידע מודיעיני באשר למצבם של החיילים החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר. למרות כישלון השגת היעדים, צה"ל הציג את הפעולה כהצלחה גדולה.

גורמי הביטחון טוענים כי הביצוע של שלדג וסיירת מטכ"ל היה מזהיר, וכי לפעולה היה "אפקט תודעתי מסוים". אך בתוך המערכת נשמעים קולות לפיהם ההישג התודעתי לא היה שווה את הסיכון שלקחו. לדבריהם, שר הביטחון וראש הממשלה יאלצו להסביר מדוע הפעולה לא בוטלה, למרות שהיה ברור טרם תחילתה שלא יושגו היעדים המודיעיניים.

דובר צה"ל מכחיש את הפרסום היום ב"מעריב", לפיו הפעולה בבעל בק בתחילת אוגוסט הייתה למטרות ראווה בלבד. "מבצע חד וחלק כוון כנגד יעדי חיזבאללה בעיירה בעל בק. במבצא פעל כח צה"ל בבית החולים 'דהר אל חיכמה' אשר נמצא בבעלות חיזבאללה, ושימש את הארגון לפעילות צבאית, וכן נגד שכונה בה התגוררו פעילים רבים בארגון הטרור". לדברי דובר צה"ל, מטרת המבצע הייתה פגיעה בפעילי הארגון והבאת מודיעין. "הכח שפעל ביצע את מלאכתו, ובמהלך הפעולה הרג 19 מחבלים, איתר מספר כלי נשק, משכירי קשר, ציוד לחימה ומסמכים". על פי ההודעה, "המבצע הביא לשינוי משמעותי באופי הפעילות של הארגון בבקעת הלבנון, ולגדלת תחושת הנרדפות בקרב הפעילים בעורף חיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully