וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועט במוסכמות

דודי כפרי

15.9.2006 / 10:15

דודי כפרי חזר מפגרה יותר מדי ארוכה בלי פוטבול, ופותח בהצהרה שבה הוא מפתיע אפילו את עצמו: פייטון מאנינג מסוגל לזכות באליפות

לאחר הפסקה הרבה יותר מדי גדולה, התחילה סופסוף העונה. אז בואו ישר נקפוץ לשאלות שהמחזור הראשונה העלה לפנינו, ונתחיל בזו שחוזרת כל שנה: האם זאת השנה שפייטון מאנינג יוריד את הקוף ויזכה בטבעת?

העונה הזו היא לא עונה רגילה. במחזור הראשון גם צ'אד פנינגטון וגם רקסי גרוסמן היו בריאים, שיחקו משחק שלם, ואפילו שניהם ניצחו. הסבירות של אירוע כזה היא כל כך נמוכה, שאני מוכן להאמין שכל דבר יקרה. אפילו שפייטון ייצא ווינר.

את העונה הזו הוא פתח כפי שהוא בדר"כ משחק בעונה הרגילה. טוב מאד. הוא הצליח להתעלם מכל ההייפ המוגזם מעבר לכל פרופורציה על מפגש האחים, וגם מהעובדה שאין לו משחק ריצה בכלל, ופשוט שיחק נהדר, והראה מין בגרות ושלווה, אפילו יותר מכרגיל, שהרשימו אותי.

אז כן, זה יותר מדי מוקדם, ולקולטס יש כמה בעיות רציניות להתגבר עליהן, כמו לעצור את הריצה, או למצוא מישהו שיודע לרוץ. מצד שני, העונה הזו היא עונה שבה הליגה פתוחה לחלוטין, ואין ממש פייבוריטים ברורים. אז אם עד עכשיו אני הייתי בצד שאומר "פייטון - ווינריות? אין מצב", מעכשיו אני מוסיף גם את הקולטס לרשימת הקבוצות שיכולות ללכת את כל הדרך.

אגב, אני עדיין לא מוחק מהרשימה את דאלאס מהרשימה, למרות הופעת האימים של דרו בלדסו. קשה להתווכח עם הטענות נגד בלדסו בתור "לא קוורטרבק שיכול להוביל קבוצה לאליפות", ולכן אני לא אנסה, רק אגיד שאני מאמין מספיק בצוות מסביבו שיוכל להציל אותו מעצמו.

16:0. אפשרי?

ומראש ההר לתחתית השלולית: האם אוקלנד תסיים ללא ניצחון? מצד אחד, מדובר ב-16 משחקים, והסבירות שמתישהו הם ייתקלו בקבוצה בינונית שתהיה ביום גרוע היא גבוהה. קבוצות יותר גרועות מאוקלנד לא הצליחו לסיים עונה שלמה בלי ניצחון. אז למה הם כן?

כי הם לא קבוצת פוטבול מקצוענית. מדובר בפארסה, שאותי באופן אישי מאד מצחיקה ומשעשעת, אבל את הנהלת הליגה היא צריכה מאד להדאיג. עושה רושם שאחרי שאל דיוויס תבע את כל העולם (ובדרך כלל הפסיד), הוא החליט לעשות מהריידרס בדיחה, ואז לתבוע את עצמו.

אחרת אי אפשר להסביר את שרשרת המהלכים שמלווה את הקבוצה הזאת. רק בסוף השבוע האחרון, כוכב ההתקפה שלהם רנדי מוס אמר בראיון שהקבוצה חולה והוא פשוט משתדל להתעלם, והוא ישחק עם מי שיגידו לו לשחק איתו, או שלא... ומיד אחר-כך, במהלך המשחק הראשון, נראה ג'רי פורטר, הרסיבר השני ומי שהוביל את הקבוצה בתפיסות בשנה שעברה, צוהל על הקווים לאחר הסאק השביעי שהבורקס חטף. ואז המאמן אומר שהוא הושיב את הקוורטרבק שהובא ברוב הדר ופאר (על חשבון מאט ליינארט וג'י קאטלר, לא פחות) לא כי הוא הסריח, אלא כי הוא ... פחד לבריאותו. אגב, את פורטר בינתיים אפילו לא הישעו.

כל כך הרבה דברים נראים שם כל כך לא נכון, שזה ממש פתטי. בתור אוהד של הברונקוס אני מאד נהנה לראות את זה, אבל בתור מישהו שאוהב את המשחק, זה עצוב. לא מדובר פה באיזו טמפה שלא ממש מעניינת אף אחד, זה האוקלנד ריידרס על ההיסטוריה העשירה שלה.

ועוד הערה קטנה אחת, על הפציעה הקשה של טרנט גרין. לפי השופט הראשי במשחק הזה, הם לא שרקו כי אדי קניסון, הרסיבר נטול החומר האפור של קנזס סיטי, דחף את גית'רס לכיוון של גרין, ועוד דחיפה לא חוקית בגב. אתם מתארים לעצמכם את הסיטואציה של אוהדי קנזס סיטי רואים את גרין חובט מכה בזמן שהוא גולש, רואים שיש עבירה, ואז העבירה היא נגד שחקן שלהם? עדיין, גית'רס צריך לקבל עונש כי אמנם הוא היה כבר בדרך לגרין והיה פוגע בו בכל מקרה, אבל הוא היה יכול לרכך את המכה. הוא המשיך בכל הכח - ועל זה הוא חייב לחטוף, וחזק.

ומה צפוי לנו בהמשך הדרך?

אחרי השבוע הראשון המדהים, עם 7 שידורים ישירים, רובם של משחקים מצויינים, השבוע נחזור מהר למציאות. קודם כל, השבוע אין משחק ביום חמישי וביום שני יש רק משחק אחד. במידל איסט משדרים את שתי המאכזבות הגדולות, בפאלו מול מיאמי, ואת שתי היריבות האחרות לבית, הג'טס מול ניו אינגלנד. תוסיפו את המאנדיי נייט של פיטסבורג נגד ג'קסונוויל, ותקבלו 3 משחקים לא מלהיבים במיוחד. מזל שיש גם את היריבויות הגדולות של ה-NFC מזרח: פילדלפיה מול הג'איינטס והדובדבן של יריבות הדמים, בין דאלאס לוושינגטון.

למעשה לאור חימום האווירה האחרון בין הפטריוטס לג'טס, אולי מנסים לבנות יריבות גדולה גם סביב המשחק הזה, אבל זה נראה לי סתם עוד מהלך תמוה ולא ממש ברור של ביל בליצ'ק וסקוט פיולי. ומה שבאמת מבאס זה שאם מיאמי לא תסתום מהר את החורים, אז גם העונה הצמד הזה יגיע איכשהו לפלייאוף (הג'טס לא יקחו את הבית. אף אחד לא באמת מצפה שפני יחזיק מעמד אפילו עד אמצע העונה, נכון?)

משחק מרתק נוסף צפוי בשבוע הבא בשיקגו. רוי וויליאמס הבטיח שדטרויט תנצח את המשחק הזה, ואף הרחיב ואמר שהשבוע הם היו מאד קרובים לשים 40 נקודות על הראש של אלופת ה-NFC. כנראה שרוי היקר פיספס כמה שיעורי חשבון למתחילים, ולכן יהיה מרתק לראות איך הגנת שיקגו תגיב להבטחה הזו. באותה שעה ייסע רג'י בוש עם חבריו החדשים לגרין ביי. בשנה שעברה המפגש הזה נגמר 3:52 לחבר'ה של ברט פארב, ויש לי הרגשה שהשנה, אם התוצאה תהיה הפוכה, אף אחד לא יופתע.

אבל אני חייב להודות שאני מתחיל להבין למה ברט פארב רוצה להישאר עוד במשחק. אחרי שהוא קבע כל כך הרבה שיאים חיוביים, הוא החליט לשבור כמה שליליים. הכי הרבה חטיפות (29) בעונה שעברה. השאט-אאוט הראשון בקריירה בשבוע שעבר. והמהלך האחרון, החתמת קורן רובינסון, בהנחה שהוא בכלל יורשה לשחק העונה, נועדה כנראה לשבור את השיא של כדורים שהרסיברים משמיטים.

בנימה אישית, אני רוצה להגיד לאוהדי הברונקוס שהם יכולים להיות רגועים, לפחות כרגע. יש שני משחקים בשנה שבהם ג'ייק פלאמר ממש גרוע: הראשון והאחרון. המשחק הראשון מאחורינו, ונשאר לקוות שעד שנגיע לפלייאוף קאטלר כבר יהיה מוכן לשחק. יותר גרוע מהנחש בפלייאוף הוא הרי לא יכול להיות.

ועוד תודה קטנה לאיש יקר בשם רביב, שמיום ראשון האחרון אני אוהב אוהב אהבת נפש, לפחות כאהבת דוד את יונתן. העובדה שגילית את השידורים באינטרנט ב-TVU, ונתת לנו אפשרות לראות בלייב את המשחק של בחורינו הטובים בכתום, אפילו אם הוא נגמר בחטיפה אחרי חטיפה - אין כמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully