וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי טלפון סלולרי לחוצים יותר

14.9.2006 / 9:30

אנשים מתמכרים לטלפון הסלולרי, ופסיכולוגים טוענים שההתמכרות הופכת אותם ללחוצים ורגזנים. וזה מבלי לשאול האם הם מסרטנים

ד"ר דיוויד שפילד מאוניברסיטת סטפורדשיר מצא כי בעיות התנהגות קשורות לשימוש בסלולרי ב-16% מתוך 106 הנבדקים שהשתתפו בסקר שערך. במחקר נפרד שערך ד"ר שפילד, אשר יוצג בכנס שיערך באסקס, נמצא כי לחץ הדם אצל אלו שצימצמו על השימוש בטלפון [[סלולרי]] נמוך יותר.

אמנם הטלפון הסלולרי אמור להיתפס ככלי "משחרר", אבל מחקר שנערך על סטודנטים, לגבי הרגלי השימוש שלהם בסלולרי, מצא כי 16% מהנשאלים הפגינו בעיות התנהגות הקשורות לשימוש בסלולרי: או שהם שיקרו לגבי רמת השימוש בסלולרי, והפכו בשל כך לרגזנים לאחר השימוש, או שהתעסקו עם המכשירים עצמם יותר מדי. כתוצאה מכך המשתמש בסלולרי הפך ללחוץ.

ב-BBC דווח כי התיאוריה קיבלה חיזוק מבדיקות שנערכו על 20 משתמשי סלולרי לפני ואחרי שוויתרו על המכשיר הסלולרי. מתוצאות הבדיקות עולה כי לחץ הדם של אנשים החלו לצמצם את השימוש בסלולרי ירד כאשר הם דיברו על סלולרי לעומת העבר.

ד"ר שפילד טוען כי הסלולרים השפיעו על כל אספקט של העולם החברתי. האזהרות מצטרפות לוויכוח רב השנים בשאלה האם שימוש בסלולרי מגביר הסיכוי לסרטן. למרות שאין הכרעה חותכת בשאלה, מומחים ממליצים למתן את השימוש בסלולרי כאמצעי זהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully