וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אפשר לפתור משבר הגרעין במו"מ

14.9.2006 / 3:40

נשיא איראן אמר כי הוא פתוח "לתנאים חדשים". שר החוץ האיראני אמר אף הוא כי ארצו מוכנה לשוב למו"מ. ארה"ב קוראת לסנקציות

נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'אד אמר היום כי הוא מאמין כי המשבר מול המערב בנוגע לסוגיית פיתוח תוכנית הגרעין האיראנית יכול להיפתר על ידי משא ומתן, והוסיף כי הוא "פתוח לתנאים חדשים". לדברי אחמדיניג'אד, המבקר בסנגל, איראן תומכת בדיאלוג. מוקדם יותר דווח בקול ישראל כי שר החוץ האיראני מנושהר מוטאקי אמר בכנס בקובה כי ארצו מוכנה לשוב למשא ומתן עם ארצות המערב.

בתוך כך האשימה אתמול ארה"ב את איראן בכך שזו פועלת בנחישות להשגת טכנולוגיה, חומרים וידע לבניית נשק גרעיני, וקראה להפעלת סנקציות נגד טהרן באופן מיידי. שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס הודיעה שנציגי חמשת הארצות החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה יוועדו בקרוב בניו יורק כדי לדון בהטלת עיצומים על טהרן. עמיתותיה של ארה"ב באיחוד האירופי אמרו בתגובה כי עדיין יש סיכוי להגעה לפתרון במשא ומתן.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס אמרה אתמול עוד כי ביטול פגישת מתאם מדיניות החוץ של האיחוד האירופי חוויאר סולאנה וראש צוות המשא ומתן לעניין הגרעין באיראן עלי לריג'אני, שתוכננה למחר, מצביע על כך שאיראן מסרבת להשעות את פיתוח הגרעין בשטחה. רייס אמרה כי "בהינתן שהפגישה בוטלה, אין אנו יכולים להניח שאפשרות הפסקת ההעשרה עדיין רלוונטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully