וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: חיזבאללה הפר החוק הבינלאומי

14.9.2006 / 2:36

בדו"ח חדש קובע הארגון כי חיזבאללה ביצע פשעי מלחמה כשפגע במכוון באזרחים. לפני 3 שבועות הואשמה ישראל בהאשמות דומות

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל קובע כי ארגון חיזבאללה הפר באופן בוטה את החוק הבינלאומי במהלך המלחמה בלבנון. במסמך חדש שמפרסם הארגון נכתב כי הירי המכוון לעבר ריכוזי אוכלוסיה ישראלים מהווה פשע מלחמה, כיוון שמדובר בנשק לא מדויק שמכוון לאיזורים עירוניים. על פי הדו"ח נהרגו 43 אזרחים כתוצאה מירי הרקטות לעבר ישראל, שבעה מהם ילדים. בגלי צה"ל דווח כי הדו"ח יימסר מחר לראש עיריית חיפה יונה יהב על ידי מנכ"ל אמנסטי ישראל אמנון וידן.

מזכ"ל אמנסטי איירין קאן אמרה שחיזבאללה כיוון רבות מהרקטות ששיגר ישירות לעבר איזורים מיושבים. לדבריה, "עוצמת ההתקפות, סוג כלי הנשק וההצהרות המפורשות של מנהיגי הארגון מעידים כי חיזבאללה הפר את חוקי המלחמה הבינלאומיים". קאן הוסיפה כי בשל המלחמה נאלצו לפחות 350 אלף תושבי צפון ישראל לעזוב את בתיהם, ומאות אלפים שנותרו בבתיהם שהו ימים רבים במקלטים.

היא הדגישה שהעובדה שגם ישראל הפרה את החוקים האלה אינה מצדיקה את פעילות חיזבאללה, והארגון דחה את טענת החיזבאללה כי התקפותיהם היו תגובה להתקפות ישראל על אזרחי לבנון.

לפני שלושה שבועות פרסם אמנסטי דו"ח על פעילות ישראל בעת המלחמה וקבע כי ישראל תקפה במכוון שיירות סיוע ומזון, חנויות, בתי חולים, מתקני חשמל ומים ומבני ציבור. פעולותיה של ישראל הוגדרו אף הן פשעי מלחמה על ידי הארגון.

בקול ישראל דווח כי ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "אין שום ספק כי במהלך הלחימה הייתה לחיזבאללה מטרה מכוונת לפגוע באזרחים חפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully