וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל ישראלי שלישי יתקשה לממן את ארוחת החג

13.9.2006 / 18:48

כך עולה מסקר של ארגון לתת, שנערך לקראת ראש השנה. מנכ"ל הארגון: "אנחנו מתמודדים עם האסון האזרחי הגדול מקום המדינה"

מסקר אשר ערך ארגון "לתת" בקרב 91 עמותות סיוע ברחבי הארץ לקראת ראש השנה, דיווחו 90% מתוכן על גידול ממוצע של 27% בדרישת הנזקקים למזון. 24% מתוכן דיווחו שהגידול הוא עקב המצב בצפון, בעוד ש-31% הצביעו על חוסר סיוע ממשלתי כגורם לגידול.

מהסקר עולה עוד, כי 32% מהנזקקים לא יוכלו לרכוש דגים ללא סיוע מהעמותות, 32% מהנזקקים לא יוכלו לרכוש בשר, 18% לא יוכלו לרכוש יין ו14% מהנזקקים לא יוכלו להתחיל את ראש השנה עם צנצנת דבש, ללא סיוע העמותות.

בסקר נוסף, שנערך בקרב מדגם מייצג של 501 אנשים בגילאי 18 ומעלה, הצהירו 32% מהנשאלים כי יתקשו כלכלית לעבור את החג לעומת ראש השנה אשתקד.

לאור הממצאים האלו, הודיע הארגון כי ייערך למבצע איסוף ארוחות חג הגדול ביותר שהיה אי פעם, בין התאריכים 14-21 בספטמבר. לפי התכנית, מעל 10,000 מתנדבי הארגון יחכו בכניסה ל-200 סניפי שופרסל ויעודדו את הציבור הרחב לתרום תרומת מזון עבור למעלה מ–400,000 משפחות מעוטות יכולת.

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת, אמר כי צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית קודם סביב הנושא החברתי. "זה המחדל האמיתי, משום שהממשלה מפקירה את אזרחיה בחירום ובשגרה, ועכשיו אנחנו צריכים להתמודד עם האסון האזרחי הגדול ביותר מקום המדינה". לדבריו, מבחינת המצב בשטח, באין טיפול ממשלתי בבעיה, לאור תוצאות המלחמה בצפון וללא תוכנית לאומית למאבק בעוני בתקציב 2007, אין ספק שתופעת העוני מחמירה ותמשיך להחריף. "החגים הקרבים ישמשו לכולנו תזכורת כואבת לכך שיש כל כך הרבה משפחות עניות שאין להן אוכל לשים על שולחן החג ואשר תלויות בטוב ליבם של אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully