וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים סרטים

13.9.2006 / 17:06

חנות הסרטים החדשה של אפל מוכרת רק 75 סרטים, ורק מדיסני. אבל חכו חודש, חודשיים או שלושה: זה הולך להשתנות

כשאפל החלו למכור תוכניות טלויזיה ב-iTunes, לפני כשנה, לא היה שם הרבה. כמה סרטים מצוירים של דיסני, כמה קליפים... היצע די עלוב, למעשה. אבל מה שהיה שם נמכר, ובזו אחר זו התייצבו הרשתות האמריקאיות הגדולות והחלו למכור את התוכניות שלהן בחנות של סטיב ג'ובס.

NBC? שם. CBS? שם. FOX? שם. ABC? שם. גם כל ערוצי הכבלים שם, מוכרים מנויים לצפייה בתוכניות החשובות ביותר שלהם. ואין שום סיבה שאולפני הסרטים לא יבואו גם הם. במיוחד מכיוון שאפל פשוט טובים במכירת תוכן מקוון.

למה הם לא היו שם עם ההשקה? פשוט מאד: הם רצו אפשרות לשלוט במחירי הסרטים, בעוד שג'ובס רצה מחיר אחד אחיד. באמזון Unbox, השירות החדש והמושמץ בצדק של אמזון, יש מגוון רחב של מחירים. אמזון חושבת כמו קמעונאית, ולכן היא נותנת לספק לקבוע את המחיר הקטלוגי של כל מוצר.

אבל השירות של אמזון הוא שירות פחות נוח ויותר בעייתי. הוא מכריח אנשים להתקין תוכנה שקשה להסיר, הוא מגביל את השימוש עוד יותר ממה שאפל עושים, ומגוון המחירים מבלבל ומעצבן. וזה בלי לדבר על חבלי הלידה שלו שלא אפשרו לרבים להשתמש בו כלל.

כעבור חודש, חודשיים או שלושה, כאשר האולפנים ייראו שדיסני מוכרת סרטים בכמויות עצומות ב-iTunes (הם כבר מוכרים מיליוני פרקי טלויזיה), גם הם יבואו.

החיבור למכשיר הטלויזיה

ומתישהו ברביע הראשון של 2007, כשאפל ישיקו את iTV, או איך שייקראו למוצר אז, הייתרון שלהם יגדל עוד יותר. iTV צפוי להיות המוצר שייקח את החיבור האלחוטי בין המחשב לטלוויזיה מנחלתם של מאמצים מוקדמים מעטים ואל כלל הציבור. הבחירה החכמה ליצור מוצר שיעבוד גם עם מחשבי חלונות הולכת להשתלם לאפל מאד, ולא רק במכירות של המכשיר עצמו כי אם בעיקר במכירות מדיה.

נמתחה על המוצר העתידי ביקורת שהוא לא מחדש כלום, שכן מכשירים כאלה קיימים כבר מספר שנים. אבל מה שאפל מבינים יותר טוב מכל המתחרים שלהם הוא כוחה של שימושיות. המכשיר החדש יעבוד עם השלט של אפל, וצפוי להיות נוח מאד לשימוש. הוא יעלה יותר מהמתחרים שלו, נכון. והשימוש בו ודאי יהיה מוגבל לתוכנות של אפל (אם כי לכל סוגי המדיה במחשב, לא רק מה שנרכש בחנות שלהם). אבל הוא יהיה אטרקטיבי חיצונית ונוח לשימוש. וזה מה שעשוי להפוך אותו למוצר המוני, בניגוד לכל קודמיו.

מתי אצלנו?

אין המון חנויות אמזון בעולם, וממילא אפשר לרכוש את רוב מה שנמצא בחנויות שלהם גם מהארץ. אבל היעדרה של חנות iTunes בישראל הולך ונהיה כואב יותר ויותר. הטיעונים אודות גודל השוק והחיבה של ישראלים להוריד באופן פירטי מוכרים. אבל ראו כמה רינטגטונים אנשים מורידים בתשלום לסלולרי: המון, כפי שניתן היה לראות בטקס רינגטון הזהב של סלקום אתמול, בו נודע שהרינגטון של "תנו לו צ'אנס" של מה קשור הורד על ידי מעל 80 אלף לקוחות סלקום. בכסף.

ישראלים משלמים על מוצרים כל הזמן. הם פשוט לא רוצים לצאת פראיירים. ולמרות כל הבעיות עם iTunes, שקשורות בעיקר להגבלת זכויות הרוכשים באמצעי נז"ק, זה עדיין השירות הטוב בתחומו בעולם. ואם יהיה אותו בארץ, אנשים ישתמשו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully