וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומרי חציבה הושלכו בשמורת נחל חלילים

13.9.2006 / 16:18

לדברי החברה להגנת הטבע, במקום פועלת מחצבה שקיבלה אישורים לא תקינים, על מנת לעסוק בסלילתו של כביש 9

אזור נחל חלילים ב[[הרי ירושלים]] נקבר תחת ערימות סלעים וחומרי חציבה – כך התגלה היום לאיש החברה להגנת הטבע בירושלים, עמיר בלבן. במהלך סיור שגרתי גילה בלבן כי האזור זוהם לחלוטין על ידי משאיות ששפכו את החומרים בשטח הנחל משעות הבוקר.

מהחברה להגנת הטבע נמסר, כי מדובר במעשה בלתי חוקי. "במקום מוקמת מגרסה בלתי חוקית של סלעים וחומרי מחצבה לחצץ. חומרי הגלם מגיעים מהעבודות הנעשות לסלילת כביש 9, על ידי הקבלן אלי בראשי, העובד עבור חברת הפיתוח העירונית מוריה בשולי עמק הארזים", דברי הודעת החברה.

עוד נטען, כי בראשי קיבל היתר לשפיכת הפסולת מראש המועצה האזורית מטה יהודה, מאיר ויזל. לדברי אנשי החברה להגנת הטבע, ויזל אינו מוסמך להעניק היתר, כיוון שהחל משנת 1993 השטח אינו בשטח עליו הוא ממונה, אלא מסופח לעיריית ירושלים.

בראשי קיבל הרשאה כחוק מעירית ירושלים להפעלת מגרסה זמנית לחומר שנחצב בעבודות הכביש במיקום אחר, אך החומרים נשפכו דווקא בשמורה. השטח נמצא בתחום של גן לאומי "עיינות תלם" ונכלל בתוכנית הפארק המטרופוליני בעמק הארזים אשר מיועד לקום בעתיד.

בנוסף טוענת החברה להגנת הטבע כי אחד התנאים הראשונים ברישוי הזמני למגרסה שניתן על ידי העירייה מבהיר כי האישור תקף רק למיקום המקורי שעבורו ניתן. כלומר המיקום החדש אינו חוקי ומרגע שהמיקום הוחלף ללא אישור גם ההיתר בטל מעיקרו.

אברהם שקד, רכז שמירת טבע בהרי יהודה של החברה להגנת הטבע, אמר כי "זוהי דוגמה נוספת להפקרות השוררת בעיריית ירושלים ובמועצה האזורית מטה יהודה בכל הנוגע לעבריינות בניה ופגיעה בשטחים הפתוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully