וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדי אייפוד החדשים

13.9.2006 / 15:22

האייפודים החדשים הם תשובה ישירה להתקדמות של המתחרים של אפל. הכדור במגרש של סנדיסק וקריאייטיב

מאז הפעם האחרונה שאפל עדכנה את האייפודים שלה, מגרסה 5 לגרסה 5.5 באייפוד הרגיל, וגרסה שתיים של הנאנו והשאפל, זרמו הרבה מים בנהר נגני ה-MP3. כל המתחרות החשובות של אפל הוציאו לשוק מכשירים חדשים שנותנים יותר ועולים פחות. והנגנים של סאנדיסק החלו לבסס לעצמם נתח שוק משמעותי מספיק כדי למשוך את תשומת הלב של ג'ובס ואנשיו.

אז מה עושים? משיקים מוצרים יותר טובים. לא בהכרח טובים משל המתחרים, אבל בהחלט טובים יותר מהדור הקודם. והדברים בהם המוצרים פחות טובים מהמתחרים הם מכוונים. אפל מרוויחה המון כסף ממתן רשיונות לייצור תוספים לאייפוד שמאפשרים לו לעשות את הדברים שהנגנים של המתחרים עושים מרגע שקונים אותם. דברים כמו הקלטה ורדיו ושאר ירקות.

אייפוד ונאנו

שני הדגמים זוכים לשדרוג ביישום חיפוש המוזיקה שלהם. אפל טוענת שהחיפוש החדש דומה ל-Spotlight, יישום החיפוש המשופר של המקים החדשים. תמונות וסקירות מאתרים שונים מראות שאכן מדובר ביישום נוח לשימוש. מהפכני? לא ממש. אבל נוח יותר.

אייפוד דור 5.5

זה האייפוד ה"רגיל", או מה שפעם היה אייפוד וידאו. האייפוד החדש מנגן וידאו וקובצי מוזיקה וניתן לשחק בו משחקים שאפשר להוריד מ-iTunes בעלות של 5 דולר למחשק. יש בו מסך בהיר יותר ב-60 אחוז, והוא זול מהדגם הקודם ב-50 דולר. האייפוד החדש יעלה 249 דולר בגרסת 30 גיגה ו-349 לגרסת ה-80 גיגה.

זמן הסוללה זכה לשדרוג משמעותי, במיוחד בזמן ניגון וידאו. 6.5 שעות וידאו זה נתון מרשים מאד. הטוב בתחומו, למעשה.

זה מחיר תחרותי לעומת נגנים מקבילים של חברות כמו קריאייטיב. למעשה, גרסת 30 הגיגה של האייפוד עולה 50 דולר פחות מגרסת 30 הגיגה של Zen Vision:M של קריאייטיב. המסך עדיין קטן מכדי שניתן יהיה לכנות אותו נגן מדיה אמיתי, אבל מדובר במסך QVGA איכותי בגודל 2.5 אינץ'. בדיוק כמו של Vision:M. עד הצעד הבא של קריאייטיב ושאר המתחרים, זה הנגן הטוב בתחומו יחסית למחירו למי שלא זקוק לרדיו, יכולות הקלטה או ניגון קובצי XviD ו-WMV.

נאנו 2.0

הנאנו החדש צבעוני ודק מקודמיו. ואם האייפוד החדש הוא תשובה ישירה ל-Vision:m, הרי שהנאנו החדש הוא תשובה ישירה לסנדיסק סנסה E200. הסנסה עדיין זול יותר ב-20 דולרים בגרסאות 2-4 גיגה, אבל גרסאות 8 הגיגה של שני הנגנים עולות שתיהן 250 דולרים.

עיקר השיפור בנאנו הוא בצורה ובגודל. מדובר בנגן עוד יותר דק ועוד יותר קל. אם הסנסה היה די קרוב בגודלו לנאנו הקודם, הרי שהחדש קטן יותר במידה משמעותית.

הנאנו החדש לא מנגן וידאו, דבר שהסנסה עושה. אבל מסך הוידאו של הסנסה ממילא אינו מעשי במיוחד לצפייה בסרטים או טלויזיה, והמסך של הנאנו קטן עוד יותר. והמטען שלו קטן יותר גם הוא.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

שאפל 2.0

אייפוד שאפל לא היה הצלחה מסחררת. הוא לא היה קטן מספיק, הוא לא היה סקסי מספיק, והוא לא היה זול מספיק כדי להתחרות בשוק הנגנים הקטנים והזולים.

ה-Shuffle החדש קטן יותר. הרבה יותר. כמעט בלתי נראה. הוא בגודל של סיכה לשיער או של אוזניית בלוטות'. והוא עולה 79 דולר. למי שצריך נגן של גיגה בלבד, אי אפשר שלא להמליץ על הדבר החמוד להפליא הזה ששוקל 15 גרם. מכל הגרסאות החדשות של אפל, זאת המשופרת ביותר. אבל זה לא מפתיע, כי הגרסה הקודמת שלה היתה הגרועה ביותר.

חברת "ידע מחשבים", יבואנית אפל בישראל, מוסרת שהדגמים החדשים יהיו בחנויות בארץ עוד כחודש. אין עדיין מידע באשר למחיריהם בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully