וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

12.9.2006 / 23:36

נאסד"ק טיפס ב-2%. קומברס זינקה בכ-8% על רקע צמיחה חזקה בהכנסות. מחיר הנפט הגולמי ירד לרמה של מתחת ל-64 דולר לחבית

לראשונה מזה שישה חודשים, ירד היום מחיר הנפט הגולמי אל מתחת לרמה של 64 דולר לחבית והשלים צניחה של כ-18% מאז הטיפוס לרמות השיא ביולי-אוגוסט. חדשות אלו, בצירוף רווחיות חדה מהצפוי של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, משכו היום את בורסות וול סטריט לעליות שערים חדות. מדד נאסד"ק התחזק ב-2% ל-2,215 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.9% ל-11,498 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-1%ל-1,313 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתית ל-10 שנים ב-0.026% ל-4.77%. גם התרחבות חזקה מהצפוי במאזן הסחר של ארה"ב לא הצליחה לבלום את האופטימיות בשווקים והמדדים רשמו יום חיובי שלישי ברציפות.


הגירעון במאזן המסחרי של ארה"ב התרחב ביולי לשיא של 68 מיליארד דולר, הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים, אשר צפו בממוצע גירעון של 65.5 מיליארד דולר. מחירי הנפט הגבוהים הובילו את סכומי הכסף שמשלמת ארה"ב על יבוא נפט לשיא. ביחס ליוני, התרחב הגירעון ב-5% - ההתרחבות החודשית הגדולה ביותר זה כשנה. גירעון הסחר בנפט של ארה"ב הגיע החודש לרמה השנייה בגובהה מעולם, לאחר שהמתיחות סביב תוכנית הגרעין של איראן והעלייה בביקוש בארה"ב הובילו את הנפט לשיא של יותר מ-78 דולר לחבית באמצע יולי.

גולדמן סאקס, ענק הפיננסים הרווחי ביותר בוול סטריט, רשם ירידה של 1.4% ברווח הנקי ברבעון הכספים השלישי ל-1.59 מיליארד דולר (3.26 דולרים למניה). עם זאת, בוול סטריט ציפו כי הירידה תהיה חזקה הרבה יותר ומניית גולדמן סאקס עלתה בתגובה ב-4.8%.

בקרב הישראליות, דיווחה חברת קומברס על תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2006, בדרך להשלמת שכתוב הדו"חות בגין פרשיית האופציות. הכנסות קומברס הסתכמו ברבעון הכספים השני ב-394.1 מיליון דולר, צמיחה של 37.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בהשוואה לרבעון הקודם, מדובר על גידול של 5.5% בשורה העליונה. גם צבר ההזמנות של קומברס המשיך לתפוח ברבעון השני והסתכם בסוף יולי ב-750.5 מיליון דולר, גידול של 1.2% לעומת היקף עם צבר ההזמנות שהיה בידי החברה בסוף אפריל. בתגובה לתוצאות, טיפסה קומברס ב-8.2% ל-22.2 דולר.

החברה הבת של קומברס, ורינט (שמוחזקת בשיעור 57%), דיווחה אמש לאחר סיום המסחר כי הכנסותיה ברבעון השני של 2006 זינקו ב-23.5% לשיא של 92.3 מיליון דולר, לעומת 74.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בהשוואה לרבעון הראשון של 2006 גדלו הכנסות החברה ב-5.2%.

עם זאת, מלבד נתוני ההכנסות לא חשפה ורינט מידע נוסף בנוגע לביצועיה בחודשים מאי-יולי. ורינט, המתחרה בנייס בשוק מערכות ההקלטה הדיגיטליות לקול ווידיאו, מנועה מלפרסם את תוצאותיה הכספיות המלאות, על רקע פרשת האופציות של קומברס טכנולוג'י והצורך של החברה האם לערוך מחדש את דו"חותיה הכספיים בשל כך. בהודעה לתקשורת ציינה ורינט כי תערוך שיחת ועידה לדיון בתוצאות הרבעון השני, לאחר הגשת הדו"חות הכספיים המורחבים ל-2005 ולרבעון הראשון של 2006. ורינט הגיבה בעלייה של 2.1% ל-32.2 דולר.

היום ירד מחיר הנפט ב-1.85 דולר נוספים ל-63.76 דולר לחבית, בהמשך לירידות חדות של כ-15% בחודש האחרון. ירידות השערים במניות הנפט לא פסחו גם על שתי הנציגות הישראליות במגזר, המפעילות כל אחת בתי זיקוק לנפט ותחנות דלק ברחבי ארה"ב. אלון USA, שאיבדה בשבוע שעבר 12% מערכה, המשיכה במסעה דרומה וירדה ב-9.2% נוספים. דלק US ירדה בעוד 9%, בהמשך לירידה שבועית של כ-14%.

היום הפחית בנק ההשקעות ליהמן ברדרס את הדירוג למגזר בתי הזיקוק מ"חיובי" ל"נייטרלי". בנוסף, חתך הבנק את ההמלצה למניית דלק US מ"משקל יתר" ל"משקל שווה" ואת ההמלצה לאלון USA מ"משקל שווה" ל"משקל חסר". למרות זאת, עלתה דלק US ב-1.6% ל-16.6 דולר, לאחר שבליהמן ברדרס הותירו אותה ברשימת המניות המועדפות עליהם במגזר. אלון USA, שלא נכללה ברשימת המועדפות, הוסיפה 0.4% ל-27.7 דולר.

סייפן וטאואר דיווחו בהודעה משותפת לתקשורת על הארכה והרחבה של הסכם שיתוף הפעולה ביניהן. ההסכם מרחיב את הרישיון של טאואר לעשות שימוש בטכנולוגיית ה-NROM של סייפן בייצור שבבי פלאש. כמו כן, מסיים החוזה את חילוקי הדעות המשפטיים שהתגלעו לאחרונה בין השתיים. מניית סייפן עלתה היום ב-7.6% ל-28.8 דולר ואילו טאואר הוסיפה 1.5% ל-1.3 דולר.

אתמול ציינה סייפן, כי סמסונג אלקטרוניקס נתנה תוקף לטכנולוגיה שלה, לאחר שענקית השבבים הקוריאנית דיווחה על פיתוח רכיב הזיכרון הראשון בטכנולוגיה של 40 ננו-מטר. "TRAPPING זו טכנולוגיה של סייפן והיא מוגנת בפטנטים. מי שיעשה בה שימוש ללא אישור צריך להתכונן לקרב משפטי", ציינו בסייפן.

מניית טי.טי.איי נחבטה בחוזקה במחזורי מסחר גבוהים זה היום השני ברציפות, מבלי סיבה נראת לעין. היום ירדה המניה ב-4.7% ל-4.2 דולרים והשלימה צניחה דו יומית של כ-14%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully