וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: ממשלת האחדות לא תדבר עם ישראל

12.9.2006 / 17:35

רה"מ ברשות הפלסטינית טען כי האחראי על משא ומתן עם ישראל הוא ארגון אש"ף. ישראל: אין תשתית להפרשת יחסים עם הממשלה הפלסטינית

ראש הממשלה ברשות הפלסטינית אמר היום כי ממשלת האחדות החדשה שתקום ברשות לא תנהל משא ומתן עם ישראל. לדבריו, "משא ומתן צריך להתבצע מול אש"ף ולא מול הממשלה". עד עלית חמאס לשלטון, האינטרסים של אש"ף היו מזוהים עם האינטרסים של הממשלה בראשות פתח.

כתבי "הארץ" אלוף בן, שמואל רוזנר ודני רובינשטיין:

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והניה הסכימו בפגישתם שלשום על המצע המדיני של ממשלת האחדות החדשה. לפי המצע, תכיר הממשלה החדשה באופן עקיף בישראל, על בסיס מסמך האסירים והיוזמה הסעודית מ-2002. עם זאת, ישראל הודיעה כי אין בכך בסיס מספק שעליו אפשר להשתית הפשרת יחסים עם הממשלה הפלסטינית.

ישראל יוצאת ל"קרב בלימה מדיני" נגד ממשלת חמאס-פתח, במטרה ללחוץ עליה להיענות לשלושת התנאים של הרביעייה הבינלאומית - הכרה בישראל, אשרור ההסכמים הקודמים, והתנערות מהאלימות והטרור. מקור מדיני הצהיר: "אם הממשלה הפלסטינית לא תקבל במפורש את התנאים, לא ננהל אתה מו"מ ולא נחדש את העברת כספי המסים".

בלשכות ראש הממשלה אהוד אולמרט, ושר הביטחון עמיר פרץ, העדיפו לחכות להקמת הממשלה הפלסטינית ופרסום קווי היסוד שלה לפני שיגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully