וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברכותיי סדאם חוסיין, אתה עכשיו בכלוב!"

12.9.2006 / 17:10

כך הטיח פליט כורדי בשליט עיראק לשעבר, במהלך משפטו של סדאם באשמת ביצוע רצח עם בכורדים בסוף שנות ה-80

אדם כורדי שנמלט ממתקפת צבא עיראק על כפרו לפני 15 שנה, העיד היום במשפטו של סדאם חוסיין. גאפור חסן עבדאללה סיפר במשפטו של שליט עיראק לשעבר כיצד מצא את שמה של אימו ושל שתי אחיותיו ברשימת זיהוי של קבר אחים המוני.

כשנכנס עבדאללה לאולם המשפט התקשה לשלוט ברגשותיו. הוא קרא לעבר סדאם: "ברכותיי סדאם חוסיין, אתה עכשיו בכלוב!" זאת במסגרת משפטם של סדאם יחד עם שישה אנשים נוספים, המואשמים בפשעי-מלחמה כנגד העם הכורדי שנערכו בסוף שנות השמונים ובמסגרתם נרצחו למעלה מ-180 אלף אזרחים. סדאם ובן-דודו, עלי חסן אל-מג'יד, מואשמים גם בסעיף רצח עם.

עבדאללה סיפר כי צבאו של סדאם הפציץ את כפרו בפברואר 1988. "בלילה שמעתי פתאום את צרחותיהן של נשים וילדים", סיפר. עבדאללה נמלט לאיראן יחד עם קרובי משפחתו, אך אמו ושתי אחיותיו נעלמו בדרך. שנים רבות לאחר מכן מצא כי נקברו בקבר-אחים כ-120 ק"מ מכפרן.

סדאם הקשיב לעד בדממה, אך איבד את שלוות רוחו כשתיאר אחד מעורכי הדין את המחתרת הכורדית כ"לוחמי חופש". "מרד הוא מרד", אמר, "תראו לי מדינה אחת שלא טיפלה במרד בעזרת צבאה", אמר. השליט לשעבר גם דרש שמדינות נייטרליות כמו שוויץ יבדקו את העדויות שנמצאו בקברי האחים. "אתם סוכנים של איראן ושל הציונים", קרא לעבר השופטים, "אנחנו נשבור לכם את הראש".

המשפט באשמת פשעי המלחמה הוא משפטו השני של סדאם, ועונש מוות מחכה לו ולשאר הנאשמים אם ימצא אותם בית המשפט אשמים. במשפטו הראשון נמצא סדאם אשם בהרג 142 אזרחים שיעים בשנת 1982, וגזר הדין יינתן במהלך אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully