וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעת ענק ייצוגית נגד הבנקים

ענת רואה

12.9.2006 / 14:24

בתביעה נטען כי הבנקים מתאמים ביניהם ריביות תוך יצירת הסדר כובל. מדיניות זו גרמה לאחידות מוחלטת במחירי האשראי

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר תביעה ובקשה לאשר אותה כייצוגית בהיקף 7 מיליארד שקל, נגד בנק הפועלים, בנק לאומי ובנק דיסקונט. עילת התביעה היא טענה שהבנקים הגדולים בישראל מתאמים ביניהם את הריביות תוך יצירת הסדר כובל והפחתת התחרות.

התביעה הוגשה על ידי חברת שרנוע מכונות ממוחשבות, באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ונועם שכנר, ומתייחסת לשיעורי הריבית הזהים שנגבו בחשבונות עו"ש, חח"ד ובשיעור ריבית הפריים ועמלות הקצאת אשראי הזהות שגובים הבנקים. בתביעה נטען כי תיאום המחירים בין הבנקים הביא לאחידות וזהות מוחלטת במחירי האשראי שנקבעו על ידיהם במהלך השנים האחרונות.

כתוצאה מאחידות שיעורי הריבית שגבו הבנקים, נטען, נמנעה או הופחתה התחרות ביניהם וכתוצאה מכך, נוצר מצב שפער הריבית במגזר השקלי בעו"ש גדל יחסית למגזרים אחרים והבנקים הפיקו בשל כך רווחים עצומים תוך שהם מסבים לציבור ולמשק נזקים עצומים.

בכתב התביעה המשתרע על 45 עמודים הובאו עובדות המפרטות את היקף האשראי בחח"ד של שלושת הבנקים הגדולים במשק: האשראי לציבור של שלושת הבנקים עולה כיום על 446 מיליארדי שקל, שהם כ- 75% מן האשראי לציבור. מתוך זה, האשראי במסגרת חח"ד מהווה כ-45 מיליארד שקל. בתביעה מוצגים מסמכים ומחקרים של בנק ישראל וועדות שונות, לרבות ועדת בכר, המתעדים לפי הנטען את העובדה שבמשך שנים ארוכות קבעו הבנקים ריביות זהות וכן עמלות זהות תוך ביטול התחרות לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully