וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר הבטיח לחזק את צבא לבנון

11.9.2006 / 16:15

ראש ממשלת בריטניה המבקר בלבנון הבטיח להקדיש את הזמן שנותר לכהונתו להשגת שלום. סניורה ביקש עזרה בשיקום לבנון

ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר המבקר בבירות הבטיח לעזור לחזק את צבא לבנון, הנפרש בימים אלה בדרום המדינה. כ-2,000 אזרחים לבנונים הפגינו נגד הגעתו של בלייר, בטענה כי תמך בישראל במלחמה.

במסיבת עיתונאים ביקש ראש ממשלת לבנון פואד סניורה מבלייר לעזור בשיקום המדינה לאחר המלחמה וחיזוק הצבא וכוחות הביטחון הפנים לבנונים. בלייר אמר כי בריטניה מוכנה לעזור באימון, ציוד ובכל דבר אחר שביכולתה לתת.

סניורה ביקש מבלייר לעזור בהחייאת התהליך לפתירת המחלוקת בין ישראל למדינות ערב באמצעות [[מועצת הביטחון]] של האו"ם והצעת מדינות ערב לפיה הסכם שלום ייחתם אם ישראל תיסוג מכל השטחים שנכבשו ב-1967. "רק על ידי טיפול בגורמים נוכל להבטיח שלום וביטחון למזרח התיכון" אמר סניורה.

בלייר הבטיח להקדיש את הזמן שנותר לו בתפקיד להשגת שלום במזרח התיכון. בלייר ספג ביקורת ב[[בריטניה]] ובלבנון על תמיכתו במדיניות האמריקאית במהלך המלחמה, והיה נתון לסערה של התפטרויות מצד חברי ממשלתו, דבר שהעלה ספקות לגבי יכולתו לבצע מהלכים משמעותיים.

בלייר אמר כי חשוב לעשות ככל שניתן להתניע מחדש את תהליך השלום, על מנת לתת את ההזדמנות הטובה ביותר להשיג הסכם שיאשפר לשתי המדינות לחיות זו לצד זו בשלום. "אני מחוייב להקדיש את המשך כהונתי לעשות כל שביכולתי להביא לשלום באזור" אמר בלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully