וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן תנסה לשגר היום לווין ריגול שלישי

11.9.2006 / 3:58

במקור קבע החוק היפני כי תוכנית החלל תשמש למטרות שלום בלבד, אולם החשש מפני צפון קוריאה שכנע את היפנים להשתמש בה לצרכים צבאיים

יפן תשוב ותנסה לשגר היום לחלל לווין ריגול, לאחר שניסיון השיגור הראשון שלו, אתמול אחר הצהריים, נכשל עקב תנאי מזג אוויר קשים. כך דווח בקול ישראל. הלווין אמור היה להיות משוגר כבר באוגוסט בשנה שעברה, אולם ביפן דחו אז את שיגורו.

לווין זה אמור להצטרף לשני לוויני ריגול שיפן כבר שיגרה בעבר. במקור קבע החוק ביפן כי תוכנית החלל היפנית נועדה אך ורק לצורכי שלום, ואכן, מאז היווסדה לפני כ-40 שנה, התמקדו מדעני החלל של יפן בעיקר בפעילות מדעית ובשיגור לוויני תקשורת וחיזוי מזג אוויר.

עם זאת, במרץ 2003 שיגרה יפן לחלל לווין ריגול ראשון, על מנת להתמודד עם איום הטילים מצדה של צפון קוריאה. בטוקיו הבטיחו אז את שיגורם של שני לוויני ריגול נוספים. בשנים שחלפו שיגרו היפנים לווין נוסף. עתה, עם התגברות החשש בטוקיו מפני תוכנית הגרעין של צפון קוריאה ולאור ניסויי הטילים שערכה ביולי האחרון, השתכנעו ביפן כי יש צורך בלווין נוסף אשר יעזור במעקב אחר פעילותה הגרעינית של צפון קוריאה ואחר שינויים במערך הטילים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully